Avatar billede gassing Nybegynder
24. maj 2005 - 13:52 Der er 3 kommentarer

Min harddisk er færdig!

Hej, jeg skulle fornylig flytte noget plads fra min ene partition til min anden. Og til det ville jeg bruge partition magic, det hele kørte meget godt, den genstarter og den går igang med at "flytte rundt" men da den når 19% går den i stå.
Jeg slukker min computer på "den hårde måde" velvidende med at jeg nok ville miste en del data. og rigtig nok, da jeg sætter den i anden maskine, efter at have prøvet at starte igen uden held, kan jeg ikke se noget på harddisken, kun en partition af filformatet "PqRP".

Kan jeg rede mine filer?

på forhånd mange tak!
Avatar billede shb Nybegynder
24. maj 2005 - 13:56 #1
hvis du ikke skriver til disken du roedde rundt på, kan du evt. rede noget med et genskabelsesproggy så som Recover My Files (windows app) :)
Avatar billede shb Nybegynder
24. maj 2005 - 13:58 #2
filerne bliver ikke "slettet" som sådan. de bliver blot overskrivelige. så når du lægger ny data på disken, vil den gamle data blive overskrevet, og så bliver det straks sværere at genskabe den
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2005 - 13:59 #3
Prøv at læse denne tekstfil:

http://www.diydatarecovery.nl/PqRPFAQ.txt