Avatar billede scorpion Nybegynder
23. maj 2005 - 23:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ram til Compaq?

Hej på den anden side

Jeg er ved at finde nogle Ram til en ven, men er kommet lidt på bar bund, da jeg kender absulut ingenting til Compaq og hvis de kører med noget der gør at man ikke kan bruge alle slags Ram på dem.

Nu vil jeg høre om du kender noget til det.

Det drejer sig om en:
Compaq pre 60PRES7990K7/800/ER DEN

Hvad jeg kan forstå bruger den følgende Ram:
128 MB 100 MHz SyncDRAM

Men kan jeg finde de alle steder, eller er det noget Compaq har patent på osv. Et link direkte til en forhandler vil ligeledes være en god hjælp.

På forhånd tak for hjælpen

Scorpion
Avatar billede nva Praktikant
24. maj 2005 - 08:11 #1
Du kan med Everest Home Edition programmet se nøjagtig hvilke ram den bruger i dag og købe nogen med samme produknummer - så er du sikker.
Avatar billede nva Praktikant
24. maj 2005 - 08:14 #2
Desværre koster de nok det dobbelte hvis der skal garanteres for at de virker - måske kan du lave en aftale om at levere dem tilbage, hvis de ikke spiller i din vens PC.
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en
24. maj 2005 - 09:42 #3
Man kan altid starte hos producenten, og med en compaq, starter man hos HP:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&lang=en&cc=us&product=94563&dlc=en&docname=c00034156

ellers er kingston's hjemme side rimelig god, der kan man søge på de fleste fabrikater, og finde ud af hvilket kingston modul der kan bruges, problemet er så at få vredet relvante specs ud af kingston, eller finde det anbefalede modul i DK.

www.kingston.com

jeg har prøvet at downloade everest og køre det på min presario, desværrer er det lidt over-opreklamret, det afslører ikke mere end det kan vride ud af CMOS'en.

i øvrigt, hvis din ven har et farbriks std. image på,  så er der et diagnose/restore program, der kan det samme, og lidt til. men den bedste info om RAM finder du dog på det link jeg lagde, eller hos Kingston.

Du skal nok lede efter nogle 3,3volts moduler.

Man kan jo også pille det eksisterende modul ud, og lede efter et magen til på internettet.
24. maj 2005 - 09:44 #4
Jeg har sat et Kingston i min, sammen med det originale, dog ikke det som kingston anbefaler, og jeg ved fra en kollega, at et tilsvarende mit ikke kører i en 9770
Avatar billede nva Praktikant
24. maj 2005 - 10:32 #5
Jeg mener at du under 'SPD' i Everest kan få det nøjagtige produktnummer - og med det kan du finde ud af hvilke ram der er kompatible.
24. maj 2005 - 10:34 #6
På min, er "SPD" feltet fuld af tomt :/
Avatar billede nva Praktikant
24. maj 2005 - 11:12 #7
hehe - trist show - min viser fint hvad slags jeg har i: Kingston KVR266X64C25/512
Godt nok fra Aida32 da Everest ikke vil køre på min arbejds-pc ( har vist noget at gøre med at den er i netværk )
Avatar billede scorpion Nybegynder
25. maj 2005 - 00:11 #8
Tak for de hurtige svar, nu er jeg da kommet på sporet af noget da er rigtigt.

rogerrabbit > Havde været inde på den engelske side uden at finde noget, men så kan jeg jo lære at starte fra begyndelsen næste gang :-D
Avatar billede nva Praktikant
25. maj 2005 - 08:03 #9
Lægger et svar - afvis bare hvis du ikke kunne bruge mit input ;-)
25. maj 2005 - 08:06 #10
Den hurtigste måde at finde noget om en compaq, er at gå ind på www.hp.com
vælg driver downloads -> skriv modellen i søgefeltet -> vælg om du vil downloade til den, eller om du vil finde noget dokumentation, og så ender man alligevel i den samme menu :). og så skal man kikke tingene igennem.

Held og lykke med RAM jagten.
Avatar billede scorpion Nybegynder
27. maj 2005 - 23:59 #11
Tak for al hjælp :-)