Avatar billede trilleribs Nybegynder
22. maj 2005 - 13:39 Der er 15 kommentarer

Windows firewall - automatisk slået til eller fra

Hver gang jeg tænder for computeren må jeg huske at slå Windows Firewall til.
Aner ikke hvorfor den bliver deaktiveret. Det kunne være rart at vide hvor der skal markeres med et flueben. Jeg kan ikke finde nogen forklaring i Windows hjælpeprogram, hvor der kun står at den er aktiveret som standard.

Jeg bruger i øvrigt Norton Internet Security, hvor jeg har deaktiveret firewallen fordi den griber ind i andre programmer.

Er der en enkel forklaring?
Hilsen Trilleribs
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2005 - 13:42 #1
Jeg kører også med Norton Internet security, men har deaktiveret XP firewall, og har norton firewall aktiv, og det kører uden problemer.
Avatar billede trilleribs Nybegynder
22. maj 2005 - 14:08 #2
Tak for det hurtige svar, men sagen er, at Norton griber ind i andre programmer. Jeg bruger den mest til antivirus.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. maj 2005 - 14:19 #3
Griber ind i andre programmer ?

Det er en firewall, og har du ikke sat den op til at håndtere et program det anvender internet, så er det da rigtig, at den griber ind, men det er jo også meningen.
Når først de rigtige tilladelser er givet til de programmer der anvender internettet, så kører det som i olie.
Avatar billede trilleribs Nybegynder
22. maj 2005 - 14:38 #4
Det var bare Windows firewall, jeg ville have til at være automatisk aktiveret..
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. maj 2005 - 22:50 #5
Du aktiverer XP firewall i kontrolpanelet.

Min pointe er, at du kan lige så godt bruge din Norton firewall, og så køre med XP firewall deaktiveret.
Avatar billede trilleribs Nybegynder
24. maj 2005 - 15:23 #6
Norton forstyrrer 3 steder:
1. den blokerer outlook express, som ikke kan sende/modtage post, når firewallen er aktiveret.

2. programmet ccApp.exe hænger bagefter ved nedlukning af computeren, som derfor er evigheder om at gøre sig færdig.

3. Ad-aware og Spybot fryser, når de skal opdateres.

Så snart firewallen er deaktiveret, normaliseres disse ting.
Det er grunden til at jeg trods alt ønsker Windows-firewallen slået til i mangel af bedre. Min tråd går på om der er en forklaring på hvorfor jeg skal aktivere den hver gang, jeg tænder for computeren. Det hele kører ellers problemløst.

Har prøvet knowledgebase, men det er lidt vanskeligt at finde på et søgeord.

Tak foreløbig fra rysteribs
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 15:34 #7
Som jeg tidligere har skrevet, så kører Norton problemløst, NÅR de programmer der bruger internettet er registreret i Norton.

Du registrerer programmerne i Norton ved at:

Start Norton Internet Security > Klik Personlig Firewall > klik konfigurer > klik Programkontrol > klik Programskanning

Derefter bør Outlook Express, ccApp.exe, Ad-aware og spybot fungere uden problemer.
Avatar billede trilleribs Nybegynder
24. maj 2005 - 17:41 #8
Tak til dragonknight. Din sti (som jeg kendte, men ikke havde brugt 'tilføj') viste sig at være løsningen. Nu virker Norton som den skal;-)
Derefter et besøg i sikkerhedscentret og ændre advarselsmåden.
Helt fint - tak skal du have.
Hilsen rysteribs
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 19:11 #9
Det var da dejligt at høre.

Du skal ikke bruge XP firewall når norton er aktiveret, for så får du bare konflikter.

Jeg lægger et svar, som du kan markere til venstre, og derefter trykker du på accepter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. maj 2005 - 19:11 #10
Det skulle selvfølgelig have været et svar, som kommer her  ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. maj 2005 - 19:24 #11
Takker ! ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
31. maj 2005 - 12:15 #12
Så mangler du bare at markere mit navn til venstre, og så trykke på accepter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2005 - 22:56 #13
Velbekomme  ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 12:20 #14
Takker ! !  :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2005 - 12:20 #15
Du lukker ved at markere navnet til venstre, og så trykke på accepter.