Avatar billede ttrold Praktikant
19. maj 2005 - 13:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

DVD-Creator program

Hej.

Jeg er ved at redigere en film, som mig og nogle kammerater har lavet under nogle måneder i Østrig. Men jeg mangler et godt råd til hvordan jeg får dem brændt ned på en DVD. Hvilke programmer skal jeg bruge?

Jeg fik NERO Burning Rom 6.0 med min brænder, men det kan til syneladende ikke.

Jeg vil gerne ud og betale for et program og det er også derfor jeg gerne vil høre - om i kan anbefale et program til det.

Altså - oprette menuer, samt lave mine video filer om til et format der passer - for det er jo sikkert nødvendigt?

/TTrold
Avatar billede nva Praktikant
19. maj 2005 - 13:41 #1
Gratis 30 dages trial version
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tds.html

Eller DVD Author
Avatar billede ttrold Praktikant
19. maj 2005 - 14:02 #2
hvad er forskellen?
Avatar billede ttrold Praktikant
19. maj 2005 - 14:07 #3
det laver jo ingen menu?
Avatar billede nva Praktikant
19. maj 2005 - 14:10 #4
Det første Source Creator kan konvertere forskellige formater til DVD-format og så vidt jeg husker klippe/klistre flere stumper film sammen.
Author kan lave menuer til dvd-film og brænde det hele ud på dvd'en.
Men leg lidt med dem - det er kun DVD-delen der ikke virker efter trial-perioden i source creator (sådan har det ihvertfald været )
Avatar billede boxer Nybegynder
19. maj 2005 - 14:10 #5
Nero kan godt lave en DVD.
Nu er jeg ikke klar over hvad du har licens til, men hvis du kan downloade og installere de 2 første pakker herfra kan du også lave en DVD: http://www.nero.com/eng/nero-up.php

Hvis du gerne vil have Nero på dansk:
http://www.nero.com/eng/sp_file.php?spla=dan
Det er igen de 2 første pakker du skal bruge.

Hvis du kan bruge Nero, giver det næsten sig selv at brænde DVD'en, men for du problemer er du velkommen til at skrive :o)
Avatar billede ttrold Praktikant
19. maj 2005 - 14:11 #6
men, thja, det jeg prøvede det lige - den skriver, at den skal bruge 12½ time til at lave mine filer om!?
Avatar billede boxer Nybegynder
19. maj 2005 - 14:11 #7
Ja sorry - jeg er ikke helt sikker på om Nero kan lave de menuer du skl bruge - det har jeg aldrig selv brugt.
Avatar billede boxer Nybegynder
19. maj 2005 - 16:03 #8
12½ time - det har jeg sq aldrig hørt før. Jeg ved den kan være 2-3 timer om at omkode en 700 MB avi fil.

Hvilken type fil drejer det sig om?
Selvom Nero skriver 12½ time er det langt fra sikkert at det passer. Kan du ikke prøve at sætte den i gang så den kører natten over.
Det er min erfaring at Nero giver det bedste resultat når man ser på kvaliteten.
Avatar billede ttrold Praktikant
19. maj 2005 - 16:57 #9
det var da jeg brugte det program nva anbefalede, at det tog så lang tid - men jeg skal bare ligge de der updates ind, så funker det eller hvad?
Avatar billede boxer Nybegynder
19. maj 2005 - 18:46 #10
Nåå :o)
Ja - jeg kan i hvert fald gøre det her.
Avatar billede nva Praktikant
20. maj 2005 - 08:03 #11
Hvordan går det ?
Avatar billede ttrold Praktikant
20. maj 2005 - 16:40 #12
jamen, jeg synes ikke rigtigt jeg har fået et program jeg synes der virkede!
Avatar billede mula Nybegynder
23. maj 2005 - 16:14 #13
se her
det bedste program til dvdmenuer , jeg har fundet
er dvdlab(pro) er blandt andet fuld integreret med photoshop i forhold til layers menuer og knapper.
http://www.mediachance.com/dvdlab/Help/danish/index.htm pris 99$
jeg har selv investeret i dvdlab pro(199$) da jeg har brug for muligheden af at lave undertekstning og er meget tilfreds.

vil tro at ovenstående kan konvertere din film men hvis ikke kan du  bruge nero vision menu punktet make a movie som du jo allerede har fundet ud af.
god fornøjelse
mvh
mula
Avatar billede ttrold Praktikant
24. maj 2005 - 18:29 #14
hej. Jeg kigger lige på programmet, så svarer jeg tilbage - men det ser meget lovende ud - kigger lige efter en trail-version af det, så jeg lige kan prøve det.
Avatar billede mula Nybegynder
30. maj 2005 - 18:25 #15
hej ttrold.
her er linket hvis du ikke allerede har fundet det.
http://www.mediachance.com/download.htm
mvh
Mula
Avatar billede yana Nybegynder
21. juni 2005 - 18:36 #16
Hej med dig

Jeg med held brugt Ulead DVD MovieFactory 3 Disc
Avatar billede ttrold Praktikant
22. september 2005 - 20:13 #17
smid et svar mula.. så får du de 90 point. Fandt også ud af, at Photoshop faktisk til dels kan klare opgaven.
Avatar billede mula Nybegynder
27. september 2005 - 02:21 #18
takker og godt du kom videre.
mvh