Avatar billede avarjo Nybegynder
14. maj 2005 - 20:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GPS -Mobil -på vandet?

Hej!
Er der nogen, der har gode erfaringer eller kender til en mobiltelefon-model/er, der kan opgive rimelig nøjagtig position via GPS på vandet/havet?
Det skal være et alternativ til en PDA -Pocket PC.
Modellen er ikke så afgørende bare en:
  Nokia

  Sony Ericsson

  -Panasonic

  -Samsung

  -Siemens

  -LG

  -Motorola

Og så må den selvfølgelig også gerne indeholde sådan cirka følgende~ eller bedre:

* Indbygget CIF-kamera
* 2 x digital zoom
* Kalender
* 120 x 128 pixel farveskærm
* Polyfoniske ringetoner (32 kanaler)

Indbygget kamera:
* CMOS CIF
* Min. 5 Lux følgsomhed
* 110.000 pixel
* Real Time Monitoring
* 2 X Multi step Zoom
* CIF, 128 x 128
* Billedredigering med 5 farver
* Mulighed for selvportræt
* Selvudløser (10sec.)

* 65,536-farvers TFT LCD-skærm
* Knapåbning af klap
* MMS
* GPRS
* WAP 2.0 Browser
* Indbygget håndfri
* Vibrator
* Jackstik til hovedtelefonen
* Indbygget lommeregner
* Ur og alarm
* Spil
* Mulighed for at komponere egen ringetoner
Avatar billede avarjo Nybegynder
14. maj 2005 - 21:16 #1
Det skal lige tilføjes, at på havet ER kun i kystnære områder 1 -2 sømil.
Avatar billede fnis Juniormester
14. maj 2005 - 22:27 #2
Du kan købe f.eks. en Nokia 6600 samt en Bluetooth gps.
Resten finder du her: http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=69
Avatar billede fnis Juniormester
14. maj 2005 - 22:30 #3
Garmin har også et forslag: http://www.garmin.com/products/navTalkGSM/#
Avatar billede avarjo Nybegynder
14. maj 2005 - 22:52 #4
Jeg så lige på en samsung D500 den kan MEGET, men den er også dyrere end Nokia 6600.
Jeg kender ikke pokkers meget til nye mobiler, men jeg vil gerne have så meget som muligt i den, og selvfølgelig til rimelige penge. Så jeg vil lige bruge pinsedagene til at undersøge markedet, og se hvad der mere dukker op her. Så vil jeg hurtigt vende tilbage.
Avatar billede avarjo Nybegynder
31. maj 2005 - 22:59 #5
Jeg har fundet ud af at Samsung D500 IKKE kan en skid! med hensyn til at tilslutte GPS udstyr. Det kan Nokia 6600 til gængæld, men hvorfor kan NOKIA så ikke også lave en tlf. der kan det samme som Samsungs andre finesser?
Derfor jeg venter og ser hvad, der kommer af nyt!
Avatar billede fnis Juniormester
03. juni 2005 - 22:52 #6
Nokia 6230 kan ifølge den danske importør også bruges
Avatar billede clarion Nybegynder
14. juni 2005 - 21:51 #7
Nokia 6260 (klaptelefon) kan stort set alt det du skriver af krav, incl. navigation via noget ekstra udstyr. Jeg har noget papir på det i kassen, hvis det er modellen der interesserer dig.

Mvh
Clarion

PS. Forøvrigt en fed telefon til en travl hverdag.