Avatar billede 123buksetrold Nybegynder
03. april 2001 - 13:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad er bedst 2x agp eller 4x agp?

Hvad er bedst 2x agp eller 4x agp? \'Og hvorfor.

Et andet problem er når jeg aktiverer agp x4 kan jeg ikke køre nogen spil. Dette er selvom både bios og kort er sat til at køre 4x, hvad skal jeg gøre
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. april 2001 - 13:22 #1
x4 er dobbelt så hurtigt, rent overførselsmæssigt som x2
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2001 - 13:44 #2
Ja 4x er hurtigst det siger ligesom sig selv, men mange bundkort/bios har problemer med at få computeren til at yde de 4x så det er sjældent at det virker, som du selv skriver så er det specielt i spil at den går død.
Der er mange bundkort producenter osv. der har lavet opdates osv. der skulle fikse problemerne med 4x men alligevel virker det ikke helt, men om det er hardware eller software er jeg ikke sikker på.
Avatar billede unouno Nybegynder
03. april 2001 - 13:52 #3
i teorien skulle 4x agp være hurtiger end 2x agp.
men hvis jeg sætter min til 2x agp og køre en 3dmark 2000 test får jeg det samme som med 4x agp.
så jeg vil sige at hvis du ikke kan køre nogle spil når du køre 4x agp, så kan du lige så godt sætte den til 2x agp....fordi der er ingen forskel...
Avatar billede unouno Nybegynder
03. april 2001 - 13:53 #4
men det er kun hvis du har et nyt grafikkort så som geforce 2 gts.
hvis du har et gammelt skod grafikkort kan man godt mærke lidt forskel.
Avatar billede 123buksetrold Nybegynder
03. april 2001 - 16:42 #5
Mit graffikkort er et GeFORCE 2 MX & mit bundkort er et AOpen AX34, er der noget som skal opdateres, hvis Ja, hvad? og hvor kan det gøres?
Avatar billede unouno Nybegynder
04. april 2001 - 07:49 #6
jeg tror ikke der er nogen grund til at køre med agp x4 når du har et geforce 2 mx.
men du kan jo prøve at sætte den til agp x4 og køre en 3dmark test eller et andet spil som både virker ved agp x4 og agp x2.
så kan du se om der er forskel på de to test...
altså mellem agp x4 og x2..
Avatar billede unouno Nybegynder
04. april 2001 - 07:51 #7
hvis der er forskel på de 2 test så skal du nok opdater din bios samt driverne til dit grafikkort/bundkort...
Avatar billede vuffe Nybegynder
04. april 2001 - 12:06 #8
har også et MX\'er og har meget svært ved at mærke forskel på 1X og 4X.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2001 - 10:08 #9
123buksetrold> vuffe svare da ikke på dit spm!!!
Avatar billede unouno Nybegynder
05. april 2001 - 12:51 #10
NÆh VUFFE er faktisk den eneste der ikke svarede på spørgsmålet....
Avatar billede 123buksetrold Nybegynder
05. april 2001 - 17:38 #11
Nå undskyld, det skulle have været unouno som skulle have haft de point.........godt at være blind
Avatar billede unouno Nybegynder
06. april 2001 - 08:00 #12
det går nok
men det ville heller ikke gøre mig noget hvis du lavede et nyt spørgsmål og gav mig point\'ene :=)

(man ka jo have lov at håbe:=)