Avatar billede lerchedahl Nybegynder
12. maj 2005 - 16:01 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Utilsigtet genstart

Hej eksperter

For et halvt årstid siden anskafede jeg mig en ny computer, og snart efter begyndte jeg at have følgende problem: Computeren genstarter spontant, nogle gange når jeg kører tunge programmer/spil, men også hvis jeg slet ikke bruger den (den står ofte tændt).

Her er hardware specifikation:

"Intel 1tegration Video FX5700 3.2Ghz 88Mhz"
Køler: Intel
Bundkort: MSI PT880 NEO-LSR PT880 VIA Chipset 2xSATA, 8xUSB 2.0, Dual
Ram: 1024mb DDR PC3200 400mhz
Grafikkort: GeForce FX5700LEQ 256mb DDR 8xAGP tv out DVI
Harddisk: 120GB Samsung 7200 rpm ATA133 Fluid
CDROM: MSI 52x
Lydkort: Onboard AC97
Win XP Home

- senere har jeg isat en 250GB SATA hd, den er ikke primær og problemet opstod tidligere.

- Jeg troede først det var strømforsyningen og fik en ny tilsendt af 1tegration, uden løsning på problemet.

- Det er næppe et virusrelateret problem, da jeg har formatteret og geninstalleret alt (uden at koble den på inet) flere gange, også uden løsning på problemet.

- Jeg har puslet med tanken om at der var et driverproblem med mit gfx kort, men installation af den seneste driver hjalp heller ikke.

- Jeg tænker at der kan være problemer med mine RAM, men har ikke mulighed for at teste med andre.

***

Jeg håber meget der er nogle der kan identificere problemet, evt nogen der har erfaringer med samme hardware.

På forhånd tak for hjælpen

/lerchedahl
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 17:03 #1
Jeg tror det er RAM eller varme

Varme tester du ved at pille kabinets siden af, og ser om den stopper. Gør den er fejlen fundet :D

RAM tester du ved at tage det ene modul ud, og starte den op, genstarter den atter, bytter du dem dem rundt ( HVIS du altså har 2x512MB)

Vil du gerne teste dem samlet for fejl, kan du bruge dette http://www.memtest86.com/

Skal bootes fra floppy
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 17:04 #2
Prøv evt. at stoppe den genstart sådan >

Start >kør > kontrolpanel > system > advanceret > indstillinger for start og genoprettelse. Fjern fluebenet i genstart automatisk
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
12. maj 2005 - 17:25 #3
Tusind tak for svarene huset, jeg vil gå igang med at teste.
Der _var_ et flueben ved "genstart automatisk" som jeg netop har fjernet.

Jeg vender tilbage om et par dage så jeg kan se om det har taget effekt.

mvh
/lerchedahl
Avatar billede huset Praktikant
12. maj 2005 - 17:27 #4
Du er velkommen :D
Avatar billede huset Praktikant
15. maj 2005 - 12:45 #5
hvordan står det til?
Avatar billede huset Praktikant
24. maj 2005 - 20:34 #6
Mon ikke tiden er moden til en god feedback i denne tråd, eller evt en afslutning i form af lukning af spørgsmålet!?
Avatar billede huset Praktikant
29. maj 2005 - 09:14 #7
Er tiden moden til at høre lidt feedback, eller få lukket spørgsmålet, hvis dette ikke længere er til gavn for dig??

Vi gør sådan
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. juni 2005 - 13:40 #8
Hej Huset

Unskyld mange gange forsinkelsen!

Du havde ret med hensyn til rammene, memtest afslørede en lang række fejl, og min maskine røg direkte til reparation og har først for nylig modtaget den.

Med venlig hilsen
lerchedahl
Avatar billede lerchedahl Nybegynder
05. juni 2005 - 13:52 #9
Jeg skal da ikke glemme at sige tusind tak for hjælpen :)

Brugbart link i øvrigt, det burde alle nytilkomne ha' glæde af.

mvh
lerchedahl