Avatar billede flexbaby Nybegynder
12. maj 2005 - 11:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mysteriet når jeg prøver at sende html fra en swf til et .txt dok

Nogen der kan svare mig på hvorfor, at når jeg sender feks dette:
<font color="#99FF00"><a href='asfunction:openwin,http://linky.com'>linky</a></font>
fra en swf via en php fil til et .txt dok. Så når jeg åbner mit .txt dok, er der blevet tilføjet \ foran alle ' og "? Så nu ser det sådan ud <font color=\"#99FF00\"><a href=\'asfunction:openwin,http://linky.com\'>linky</a></font>
Problemet med dette er at når jeg så prøver at hive .txt dokumentet ind i en anden swf fil kan alt efter \ ikke vises...

teksten bliver sendt således fra swfen til php filen:
news_lv = new LoadVars();
news_lv.time = time_txt.text;
news_lv.subject = subject_txt.text;
news_lv.message = message_txt.text;
news_lv.onLoad = function(ok) {
if (ok) {
    trace(unescape(this));
    gotoAndStop(2);
    } else {
          trace("error...");
    }
};
news_lv.sendAndLoad("subnyheder.php", news_lv, "POST");
//////////////////////////////////////////////////////
og phpen sender det videre til txt dokumentet således:
<?
    $msg = "-----";
    $msg .= $_POST['time'] . "\n\n";
    $msg .= $_POST['subject'] . "\n\n";
    $msg .= $_POST['message']. "\n\n";
    $fp = fopen("text.txt", "r+");
    if (fwrite($fp, $msg))
        echo "writing=Ok";
    else
        echo "writing=Error";
    fclose($fp);
?>
Avatar billede apache999 Nybegynder
12. maj 2005 - 15:29 #1
Du kunne jo fyre en stripslashes($msg) af, inden du skriver den til filen.

Jeg har selv observeret fænomenet for nylig. Det kan vel tænkes, at PHP fra 4.3.11 automatisk laver addslashes() på POSTede værdier, for jeg synes ikke at have observeret det før nu.
Avatar billede flexbaby Nybegynder
13. maj 2005 - 10:55 #2
Og mere skulle der ikke til :) takker! 200p coming your way
Avatar billede apache999 Nybegynder
13. maj 2005 - 12:34 #3
Det var så lidt.