Avatar billede chrn Nybegynder
09. maj 2005 - 21:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte windows

Ved ikke om det er den rigtige kategori men prøver....
Har en harddisk med Windows XP på, den virkede fint indtil for et par dage siden men nu vil den så ikke starte XP :/, ved ikke hvad der kunne være gået galt....når man starter op kører den memory test hvor skærmen så blir sort, har også prøvet den på en anden pc men det samme sker.
Har sat den som slave (så er der ingen problemer) og tjekket for virus og spyware men der blev ikke fundet noget....nogen gode forslag? :S
Ville helst undgå at skulle geninstallere XP (har ingen cd :S) men ellers spørg hvis i skal have mere at vide...

-ChrN
Avatar billede cpufan Juniormester
09. maj 2005 - 22:04 #1
nogen beep lyde?
Avatar billede chrn Nybegynder
09. maj 2005 - 22:09 #2
cpufan -> Nej
Avatar billede chrn Nybegynder
09. maj 2005 - 22:53 #3
Fik startet den op ved at bruge en bootdisk, hvad skal jeg så gøre for at undgå at skulle bruge den hver gang man skal starte op?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. maj 2005 - 00:28 #4
bootdisk er det en diskette eller en CD, eller mener du en Harddisk ?

Hvis du Booter på en XP CD, og går ind i konsolen, så kan du fyre kommandoen FIXBOOT af. Det kunne måske ordne problemet.
Avatar billede chrn Nybegynder
10. maj 2005 - 12:48 #5
nej, jeg brugte en diskkette
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. maj 2005 - 17:22 #6
Mit forslag som allerede skrevet, ville være, at starte den med XP CD, og lave en reparation (konsolmode), og der fyre FIXBOOT af, men du har den jo ikke  :-)
Avatar billede chrn Nybegynder
23. maj 2005 - 16:20 #7
Jeg tar selv pointene da jeg ikke har fået et svar på mit spørgsmål.....