Avatar billede gooz Nybegynder
08. maj 2005 - 22:53 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Feedback på hjemmeside

Hej Eksperter

Jeg vil gerne have noget feedback på denne hjemmeside, som er et projekt på HTX. Kravene til hjemmesiden var bl.a. at man skal kunne klare den daglige opdatering nemt og hurtigt, uden kendskab til HTML, og at siden generelt også kunne virke som en reklame for bilforhandleren.

Administrationssiden kan tilgås via /admin.asp og med administrator / sigerdudet som hhv. usr og password. Adgangskoden til forummet er test / test.
Det er dog ikke muligt at sende mail, da serveren ikke har Jmail.

http://vhj.knakkergaard.org

Tak!
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
08. maj 2005 - 22:55 #1
Kigger på den, Hvis det er Teknologi eksamen, er du så ikke lidt sent ude ?
Avatar billede gooz Nybegynder
08. maj 2005 - 22:58 #2
Det er teknologieksamen :). Regner med at holde spørgsmålet åbnet et par uger endnu og så bare smider et link i rapporten så min lærer og cesor også kan følge med indtil eksamen.
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
08. maj 2005 - 22:59 #3
Design:

Gode farver, flot layout.
Lidt for mange raster (kanter) på "V hold Jensen" , og lidt utydelig script i banneret.
Hvid på gul er aldrig en succes i farvevalg.
Kan bedre lide den hvide på blå.

Undersider virker dog ikke ?

System:

Admin systemet ser fint ud, men er ikke særlig optimalt.

Lykkedes mig også at score en fejl

"Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Operation must use an updateable query.
/update.asp, line 50"

Jeg bruger selv http://kevinroth.com/rte/demo.htm til at designe admin systemer med, det er meget mere brugervenligt. Og så kombineret med et imageupload, ville det blive hel perfekt.

Design: 10 pil up. for det flotte design
System: 7 for det lidt for simple system.

Regn selv gennesnit ud :)
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
08. maj 2005 - 23:00 #4
Jeg mangler 50% af rapporten, godt at deadline er mellem 13 og 15 timer fra nu :]
Selve mit produkt er dog done, uploader det nok i nat.

Skal du ikke levere souce kode på CD, så de kan checke om de arbejder videre efter du har afleveret ?
Avatar billede cob Nybegynder
08. maj 2005 - 23:02 #5
du burde overvejde at finde ud af hvad brugervenlighed er for noget ! - og hvad fordele og ulemper er ved hhv jpg og gif...
Avatar billede gooz Nybegynder
08. maj 2005 - 23:04 #6
Takker for vurderingen!

Hvad gjorde du for at få fejlen?

Undersiderne virker fint her?
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
08. maj 2005 - 23:04 #7
Frem og tilbage knapper i adminsystemet ville også være dejligt.

Skal jeg undlade at kommentere din kode, eller vil du også have nogle slag der.
Avatar billede cob Nybegynder
08. maj 2005 - 23:05 #8
brugtbil og værksted link virker ikke
Avatar billede gooz Nybegynder
08. maj 2005 - 23:07 #9
cob >> Der er ikke lavet underside for brugbil og værksted....
Avatar billede gooz Nybegynder
08. maj 2005 - 23:08 #10
claus_joergensen >>

Jeg ved at der nogle skønhedsfejl i HTML koden, kunne ikke nå at finde en brugbar løsning på det...

Jo jeg skal aflevere sourcekode på cd på tirsdag...
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
08. maj 2005 - 23:10 #11
fejlen kom dag jeg forsøge at deaktivere et billede.

Tirsdag ? Vi skal aflervere produkt = CD med souce i morgen kl. 11, og så rapporten mellem 12 og 14, det står på eksamenspapirene.
Avatar billede gooz Nybegynder
08. maj 2005 - 23:13 #12
claus_joergensen > Glemte lige at give jer skriverettigheder, derfor fejlen.

Hmm okay, vi skal først aflevere tirsdag kl. 10.00
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
08. maj 2005 - 23:15 #13
Men du mangler ihvertfald tilbageknapper

"Dataerne er opdateret successfuldt! " og hvordan kommer jeg så til forsiden ?
Et lille link ville være nice :)
Avatar billede gooz Nybegynder
08. maj 2005 - 23:17 #14
claus_joergensen >> Helt enig! ;) mente ellers jeg havde fået det rettet på alle sider..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. maj 2005 - 23:59 #15
Yderligere bidrag:

Forisde => Forside

Denne her [BOX] lige under teksten Nyhedsbrev - hvad skal den bruges til ?

Dato indikeringen - hvis du ku' få Dagens navn til at stå med stort begyndelsesbogstav vil det se pænerer ud efter min mening?

Navnet på siden/siderne (hvis bruger anvender [Føj til Foretrukne] bør du lige checke op på...

De her undersider med [Forisde] - [Showroom] - [...] - fint nok; men man bør også have mulighed for at klikke på billedet sammen med selve teksten. Evt. en lille MouseOver-infobox (eller hvad det hedder)

Tips: Klik på topbanner og du skal til enhver tid komme til forsiden.

Klik på [Nyhedsarkiv] og dette fåes:
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: ''
/nyheder.inc, line 2
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. maj 2005 - 00:02 #16
"Du kan få mere information om bilen ved blot at klikke på den."
Du skal klikke på TEKSTEN ?

...Men man bør også have mulighed for at klikke på billedet sammen med selve teksten. Evt. en lille MouseOver-infobox (eller hvad det hedder)...
Avatar billede gooz Nybegynder
09. maj 2005 - 00:19 #17
majsmarken >> Tak for feedback'en !!

Boksen øverst under nyhedsbrev skal bruges ved tilmelding af et nyhedsbrev. Boksen er kun en dummy.
Avatar billede ahave Nybegynder
09. maj 2005 - 02:32 #18
Ny Opel Vectra med massere af udstyr:
Går ikke, der er ikke en bøjning af meget der hedder "massere". Du skal rette det til "meget ekstraudstyr". "simpelhen 20%" må være "simpelthen 20%" Og "arbejdslønnen" bør sikkert være "din arbejdsløn" eller hvis arbejdsløn taler vi om? "yderlige information" må være "yderligere information".
Men ellers en meget pæn side du har lavet.
/ahave
Avatar billede b_ball Nybegynder
09. maj 2005 - 07:34 #19
Det var måske en ide at få en html editor indi admin panelet?!
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
10. maj 2005 - 10:51 #20
og så blev der tirsdag (godmorgen)

Lukketid ?