Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
08. maj 2005 - 20:28 Der er 5 kommentarer

Lukke PC'ere ned

Jeg har brug for at lukke PC'ere ned, hvis det er tændt. Kan det ikke lade sig gøre ved at pinge dem, hvis de så svare lukke dem ned med shutdown. Hvordan kan det laves i et script?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. maj 2005 - 00:18 #1
Hvis du pænt afslutter dine gamle spm.:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=fyrrebakken&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp (11 Gule flag)
så er der bedre mulighed for reaktion fra andre her på eksperten...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. maj 2005 - 00:21 #2
I første omgang - du kan expirementere med denne i en CMD box

shutdown /?
Format: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computernavn] [-t xx]          [-c "kommentar"] [-d up:xx:yy]

Ingen argumenter        Viser denne meddelelse (samme som -?)
-i                      Viser GUI-grænseflade, skal være første indstilling
-l                      Logger af (kan ikke bruges med indstillingen -m)
-s                      Lukker computeren
-r                      Lukker og genstarter computeren
-a                      Afbryder lukning af systemet
-m \\computernavn      Fjerncomputeren skal lukkes/genstartes/afbrydes
-t xx                  Angiver timeout for lukning til xx sekunder
-c "kommentar"  Lukker kommentar (maksimalt 127 tegn)
-f                      Gennemtvinger lukning af programmer, der kører, uden varsel
-d [u][p]:xx:yy Årsagskoden for lukningen
u er brugerkode
p er en planlagt lukkekode
xx er hovedårsagskoden (positivt heltal mindre end 256)
yy er den mindre årsagskode (positivt heltal mindre end 65536)
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
09. maj 2005 - 18:40 #3
Jeg ved godt, hvordan shutdown virker - jeg har brug forat lave et script der lukker tændte PC'ere ned hvis de er tændt efter de er blevet pinget og har svaret. Jeg har desuden lige ryddet op og afsluttet åbne spørgsmål. Det tager jeg på som en "forglemmelse" SORRY
Avatar billede fyrrebakken Nybegynder
17. maj 2005 - 19:01 #4
ja reaktionen mangler så
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. maj 2005 - 19:30 #5
http://www.eksperten.dk/spm/611389

Her står fidusen i en CMD fil for at med 'ping' checke om en given PC/forbindelse findes. Dette bør kunne bygges sammen med en 'shutdown' ... ???