Avatar billede enriko Nybegynder
08. maj 2005 - 19:57 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hvilken mobil ? d500?

hejsa.. jeg har tænkt købe et nyt tlf .. men jeg ved ikke  hvad det skal være..

kravne til tlf.:
- en god kamera
- brugervenlig menu

jeg har tænkt på købe en Samsung SGH-D500, tlf har fået en del ros hvor den fede design og funktionerne.

jeg vil gerne høre høre jeres mening om telefonen, elle et andet valg til en god tlf.

på forhånd tak
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 20:10 #1
Den er i hvertfald faldet pænt meget i pris og så fungere den okay.

Min kammerat har den og det eneste minus jeg lige kunne høre var noget han ikke selv lige sagde direkte, men da vi var i træningcentret som er lidt under jorden der kunne hans telefon ikke fange noget signal hvor min sony ericsson s700i kunne uden problemer.
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 20:11 #2
og hans tlf var helt ny.. min er 4måneder gammel eller sådan noget så det kan ikke være derfor mit signal var stærkere:)
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 20:12 #3
oops.. og så noget ligegyldigt.. mit lys til kammera'et sluger meget mindre strøm en hans. Hans holder kun 10min med lyset tændt! og det er altså ikke skærmlyset selvfølgelig men det der lille lys hvis man skal tage billeder om natten.
Avatar billede enriko Nybegynder
08. maj 2005 - 20:20 #4
hmm du mener flash lyset?eller blitz? holder den kun i ti minutter (hvis batterien er fuldt opladt ) ? lyder underligt..

tænk hvis an går rund ti byen og alle ens beudrer kommmer :) og man skal lige tage billeder af dem , så er batterien jo tom på ingen tid..

der stod ellers at den har en god signalstyrke i forhold til de andre telefoner.. men det kan også være på grund af telefon selskabet.. jeg havde orange før i tiden .. i mit værelse havde jeg ingen problemer med det, men nu hvor jeg har brugt telia i 8 mnd så er der ikke den store signal styrke i mit værelse.

kalp .. det er måske lidt for hurtigt at smide et svar :) tror du ikk? :)
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 20:23 #5
enriko >>> For hurtigt svar? næh du skal da bare lade være med at være hurtig til at acceptere det;) nu ligger det der i hvertfald.

og jeg snakker om flash lyset ja. og ja hans batteri var fuldt opladt. Måske og kun måske har han ikke ladet den oplade helt første kan han brugte den.. det kan jo betyde noget.

og så angående signalet så kan du have ret:) men mener nu at jeg selv havde telia på det tidspunkt. Han har i hvertfald telia.
Avatar billede enriko Nybegynder
08. maj 2005 - 20:34 #6
hehe det handler bare om tiden hva? man skal bare ikke være alt for hurtigt.

jeg har bare en ting der gør mig lidt forvirret. jeg har en ven der bruger en samsung e700 .  det er en god telefon men dens menu osv gør en forvirret. han er slet ikke glad for den. jeg har altid brug nokia telefoner, da jeg synes det er meget nemme at bruge og gode. tror du jeg kan det samme ting hos samsung?
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 20:38 #7
E700 er elendig til sms.. du kan sagtens skrive hurtigt på den men der er åndsvag tilbage tast på den som sidder elendigt placeret så det sker tit at du har skrevet en lang lang sms og så trykker du på den og så går den ud af sms'en. Den spørger ikke om du vil gemme eller om du virkelig vil gå ud af den.. den forsvinder bare! så skal du starte forfra hehe.

Det gør nokia telefoner jo ikke bare og det gør sony ericsson heller ikke.
Jeg tror ikke det er noget problem med SGH-D500 fordi dens knapper er placeret anderledes end med E700.

men når først du har anvendt telefonen et par dage så er du helt fjong med den!
jeg troede aldrig jeg ville gå bort fra siemens og nu tror jeg aldrig jeg vil gå bort fra sony ericsson hehehe
Avatar billede enriko Nybegynder
08. maj 2005 - 20:45 #8
hehe  oki.. ja nokia er god når smutter ud af beskeden så er den der stadig.. men jeg må finde en der har den telefon og have fingerene i.. det er bedre end at købe telefonen og komme hjem med en stor skuffelse.

hvorfor har du valgt nick kalp? nysgerrig:) det betyder "hjerte" på tyrkisk
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 20:48 #9
enriko >> jeg tror ikke du bliver skuffet over den, men det er selvfølgelig en smart ting lige at mærke den og teste den hvis en ven har den:) og ellers kan du være heldig at de har en tændt en i butikkerne du kan pille ved.

Lidt komisk minder mig om at jeg var en tur forbi en 3 forretning på et tidspunkt hvor deres model telefoner er tændt... jeg kunne ringe hjem:o) hehe

Angående mit nick kalp... så er det netop fordi at det betyder kalp på tyrkisk (jeg er dog ikke tyrker) men betyder også hund på arabisk:) (hvilket jeg er)

og på dansk er det sådan en ting man har på bukserne.
Avatar billede enriko Nybegynder
08. maj 2005 - 20:51 #10
nå ja nogle af butikkerne har den også tændt til udstilling  det må jeg lige prøve .. :)  du nærmer dig pointe :)

er du araber?
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 20:53 #11
enriko >> Du kan lige se hvad du beslutter dig når først du har set den:))

og yeps. Jeg er araber.
Avatar billede enriko Nybegynder
08. maj 2005 - 22:33 #12
hvad var grunden til du valgte hund? på marokansk betydet det vist ko :)

ja jeg må prøve den af i butikkerne i den her uge.. så tror jeg nok at jeg har en bedre ide om hvad jeg skal købe
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 22:36 #13
Der var ikke rigtig nogen grund:) jubii, google, yahoo alt sammen underlige korte navne.. kalp er også kort hehe:) så nu holder jeg bare ved det:)
Avatar billede enriko Nybegynder
08. maj 2005 - 22:43 #14
hvad er du uddannet som
Avatar billede kalp Novice
08. maj 2005 - 22:44 #15
Jeg er stadig under uddannelse som datamatiker
Avatar billede enriko Nybegynder
08. maj 2005 - 22:50 #16
nå oki fedt nok
Avatar billede kalp Novice
20. maj 2005 - 11:04 #17
hvad har du købt?
Avatar billede enriko Nybegynder
20. maj 2005 - 14:02 #18
ikke noget endnu.. jeg har været i nogle telefon butikker men der er ingen af dem som har sat den op til prøve.. så ellers venter jeg bare indtil jeg finder en der har sådan en.. ellers køber jeg en Nokia 6680 .tror jeg
Avatar billede baitianlong Nybegynder
31. maj 2005 - 19:10 #19
Jeg har lige fået en Samsung D500, og jeg synes kameraet og videofunktionen er sej. Der er dog een ting, der er irriterende... At der ikke er vibrator i. Når man går rundt i byen kan man ikke høre hvis den ringer, og de ringetoner der er, er forfærdelige. Men kameraet er smukt.
Avatar billede enriko Nybegynder
03. juni 2005 - 21:51 #20
er der ikke vibrator i ? føj  for søren er det virkelig rigtigt? at man laver så god telefon og undlader vibrator? skam jer samsung..  jeg kan ik lide tlf mere.. den har meget god kvalitet af billed osv.. men jeg er mest til nokia. jeg fik holdt tlf i hånden forleden hvor jeg tjekkede den ud . men det var besværligt med deres menu og besked skrivning osv.. det fik mig til droppe det..
Avatar billede enriko Nybegynder
19. juni 2005 - 17:56 #21
tænkte lige gå forbi og sige at jeg nu  er den heldie ejer af en 3230.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. juni 2005 - 21:41 #22
Jeg fandt selv vibrator funktionen i en underlig menu for lidt tid siden, så den er der :) Hurra... Men du har ret i at sms-ordbogen er det rene l*** den starter ikke med stort efter punktum af sig selv og så videre, og så videre... Men den laver sgu gode billeder og film -indtil batteriet løber ud :D