Avatar billede kul Nybegynder
08. maj 2005 - 17:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

IE problem!

Jeg har et problem med at surfe på internettet.
Pludseligt efter nogle surf genstarter puteren med meddelelsen: har genoprettet efter en alvorlig fejl, og om jeg vil indsende dette.
Jeg har fået byttet puteren,da en ven sagde at det var den det var galt med, men samme problem.
Det er en ny Aldi puter (Medion),jeg har kabelforbindelse (TDC)
Nogle ideer?
Avatar billede haverslev Novice
08. maj 2005 - 17:53 #1
Er det fuldstændig samme problem med begge pc`ere ?
Hvis ja, hvad har du evt. af router ?
Hvad har du installeret af software: firewall, netlimiter, zonelabs osv ?
Avatar billede kul Nybegynder
08. maj 2005 - 17:59 #2
eg har et motorola modem, der virkede problemfrit på den gl. puter.
Jeg har kun de programmer puteren er født med.
Avatar billede kul Nybegynder
08. maj 2005 - 18:00 #3
Ja det er fuldstændigt de samme problemer.
Avatar billede haverslev Novice
08. maj 2005 - 18:04 #4
Det er KUN problemer, når du er på nettet ?
Pc`en laver ikke fejl ellers ?
Er det en bærebar pc?
Avatar billede kul Nybegynder
08. maj 2005 - 18:08 #5
Det er en stationær.
Lige før trykkede jeg på F5 for optatering fo at se efter svar.
Det fik problemet til at komme igen-ny genstart med fejl.
Avatar billede kul Nybegynder
08. maj 2005 - 18:15 #6
Ja det er kun på nettet.
Avatar billede kul Nybegynder
08. maj 2005 - 18:24 #7
Jeg prøver lige at opdatere alle driverne.
Vender tilbage.
Avatar billede haverslev Novice
08. maj 2005 - 18:24 #8
Hmm, det lyder mærkeligt, men vi kan da lige prøve disse forskellige ting:
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend
klik på Fanebladet "Avanceret" og sæt flueben ved "Slet mappen Temporary Internet Files, når webbrowseren lukkes.
Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau ( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok
Start stifinder - ”windows tast + E ” - klik på Funktioner, klik på Mappeindstillinger, klik på faneblad Vis.
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" – Anvend.
Find derefter disse mapper og slet indholdet i dem
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
C:\Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files
Hent: http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil, genstart pc`en.
                                                                                    Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.  (Kan tage et par timer at kører alt)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2005 - 18:47 #9
Motorola modem...
Er det stofanet?
Avatar billede kul Nybegynder
08. maj 2005 - 21:12 #10
Nej fra tdc
Avatar billede kul Nybegynder
08. maj 2005 - 21:20 #11
Jeg har gennemført  de forskellige indstillinger uden effekt.
Jeg henter spybot, men tror ikke at den finder snavs, da puteren var 15 min gl.
og jeg kun havde surfet ca.10 min.
og jeg ikke har istall. nogen programmer. Der er kun dem puteren er født med.
Avatar billede kul Nybegynder
08. maj 2005 - 21:28 #12
Kan det mon handle om opdateringer?
Der ligger en del på www.1.medion.com/dk/
serienr.14403030040413
bl.a. bios opdate
mon???
Avatar billede haverslev Novice
09. maj 2005 - 07:48 #13
Umiddelbart vil jeg ikke mene at det er et opdateringsproblem, men du kan jo køre de opdateringer, de skulle ihvertfald ikke gøre problemet værrer.
Men jeg tror mere det er et opkoblings/opsætningsproblem, modemproblem, kabelproblem.
Jeg kan dog ikke lige pege på en eller anden konkret ting.
Avatar billede kul Nybegynder
09. maj 2005 - 21:03 #14
På haverslevs opfordring fik jeg testet modem, skiftet usb kabel og tilsidst skiftet til nærkværkskabel,det hjalp.
Vil det så sige at jeg har et problem med usb?
Hvordan giver jeg haverslev point?
Avatar billede haverslev Novice
09. maj 2005 - 21:19 #15
Jeg tror ikke det er et USB problem, idet du har oplevet det på begge pc`erne og det er meget usandsynligt at samme fejl optræder 2 gange. Tror mere på kabelfejl ;)
Du kan kun give points, når der er lagt et "svar" og derefter kan du acceptere svaret.