Avatar billede elitebt04bt04 Nybegynder
07. maj 2005 - 22:42 Der er 12 kommentarer

seriøsitet søges

Er det kun mig som efterhånden har bemærket at folk her på Eksperten, er begyndt at hænge sig i bagateller, såsom at folk ikke kan stave eller at de som søger hjælp til at løse et problem på det nærmeste bliver betragtet som en flok tumber der ikke ved en sk.. om noget som helst.
HALLOOOO,  er det ikke netop dette vi har dette Site til, at stille spørgsmål om ting vi IKKE ved og så få kvalificerede svar omkring emnet som vi bad om hjælp til ????

Samtidig er der begyndt at florere mange forespørgsler omkring hjælp til opsætning af Pornsites,  De hører ikke til her på et seriøst forum, som samtidig kører mange debatter om spyware og andet skidt som alle ved er meget udbredt på denne del af netet.
Farvel til dem, det vil kun gavne os alle. ( porno er fedt nok, det hører bare ikke til her.)
Seriøsitet tak.
Greetings from Elitebt
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. maj 2005 - 22:52 #1
Avatar billede lonepeter Novice
07. maj 2005 - 23:01 #2
> bufferzone... - du burde jo være fredsmægler i verdens brændpunkter... ;-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. maj 2005 - 23:02 #3
Jeg er jo soldat, så det kan man vel egentlig godt kalde mig!!!!
Avatar billede lonepeter Novice
07. maj 2005 - 23:08 #4
:-)

Kunne vi alle sammen efterleve principperne i din artikel, ville der sgu være mange konflikter, der aldrig var blevet til noget....

Desværre er det jo ikke så let at efterleve det som man måske gerne ville have det... - det du skriver og det som elitebt04bt04 skriver er jo det som man gang på gang oplever i mange andre sammenhæng, f.eks. dengang man gik i skole, på uddandelse, arbejdspladser, indenrigspolitik, udenrigspolitik o.s.v. o.s.v.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. maj 2005 - 23:40 #5
Håber da at folk taler pænt osse til nybegyndere --uanset stavefjle *s
Jeg prøver de selv at være tålmodig og har kun nogle enkelte gange måtte give op - desværre , ellers har jeg da hjulpet mange med glæde - håber andre har det på samme måde. Har osse selv fået god hjælp herinde.

Det der er svært er at vurdere brugerens niveau og det kan derfor være svært at vide hvor mange detaljer skal med - det kan da for nogle virke nedladende hvis de allerede ved det på forhånd, andre er måbende fordi man forudsætter nogle ting man mener er indlysende.
Som bruger og spørger må man jo bare lære at formulere sig præcist fra starten eller spørge mere ...

Jeg er heller ikke til folk som misbruger sitet med reklamer for commercielle sites og pornosites - væk med det tak. Men man kan da enten sige sin mening eller bare ignorere dem.
Avatar billede yxos Nybegynder
08. maj 2005 - 06:13 #6
Det er er rigtigt, at man ikke bør håne ordblinde.
Jeg synes nu ikke jeg har set nogen der er blevet svinet til, fordi de ikke kan stave, for nylig. Har du da nogen eksempler?
Avatar billede elitebt04bt04 Nybegynder
08. maj 2005 - 08:15 #7
Hej yxos og alle andre her på debatten.    -  Nej yxos, lige som jeg ikke syntes at dette er stedet for at folk hånes for mindreviden, ligedan vil jeg heller ikke hænge folk ud.  Mit oplæg er ment som en direkte opfordring til dem som udøver denne form for opførsel her på eksperten. At jeg opfordrer til at hjælp til pornsites ikke skal foregå her fra eksperten, hænger sammen med at det er lige så dobbelmoralsk, som hvis virus 112 lærte folk at skrive et virusscripts. Hvis vi ønsker at holde vores og andres computere rene for virus, så skal vi jo ikke hjælpe med at sprede disse vel ?.
comment...World Computer siger:  45 % af alt spyware og virus kommer fra besøg på gratis pornsites, grundet at de normalt linker dig til et andet site uden din viden..
mvh  Elitebt
Avatar billede elitebt04bt04 Nybegynder
08. maj 2005 - 08:27 #8
Iøvrigt til bufferzone (: -  Godt gået, havde du også lige et par timer du skulle have slået ihjel, he-he.  Du har helt ret mand, det er jo kun for sjov men vi skal holde fast i at dette site er til at få seriøs hjælp ,,,,Og så lidt skæg og briller
lol elitebt
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. maj 2005 - 13:05 #9
Engang var eksperten et sted der var rart at være for alle.. Så kom point inflantertaionen(hvordan den staves?) Så alle dem der er imod arto.. Alt i alt.. Det er faktisk ikke det sejeste som det var længere.. :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. maj 2005 - 10:47 #10
Eksperten er hverken værre eller bedre end den altid har været. Der har ALTID været brok over ting der kunne køre bedre. Sådan lidt i kronologisk rækkefølge:

- Brok over hele ideen med point (mange kunne ikke se, hvorfor der overhovedet skulle være point med i spillet)

- Brok over dalende seriøsitet (Eksperten vandt popularitet, hvorfor der kom mange nye til. Heriblandt mindre "nørdede" brugere, end den hårde kerne der var med HELT fra starten)

- Brok over regler og manglen på samme (denne affødte revidering/omskrivning af regelsættet, hvilket mest af alt medførte endnu mere brok).

- Brok over manglende nærvær fra admin(s) (Ballademagere havde stort set frit spil. Det var nødvendigt at tage kontakt til admin(s), hvis brugere skulle formenes adgang til sitet.)

- Brok over dalende seriøsitet (der er nu gået et par år, og nye generationer af brugere, der har deres egne meninger om hvordan Eksperten skal køre, kommer til.)

- Brok over coadmin systemet (Eksperten har efterhånden fået så mange brugere, at Admin indfører "coadmins" på sitet. De får mange slag i starten. "magtliderlige", "røvslikkere" og "narrøve" er hyppigt hørte gloser.)

- Brok over dalende seriøsitet (jaja... jeg gentager mig selv) ;)

- Brok over manglende opbakning til coadmins fra admin (debat startet af coadmins - heriblandt undertegnede - der hurtigt spredte sig til resten af E's brugere).

- Brok over salg af Eksperten til IDG (uuuha... "kommercialisme"... det ka' vi ikke li!... eller var det blot endnu en god grund til at brokke sig?) :)

- Brok over dalende seriøsitet (Jeg bliver ved... ;) - men denne gang fik den en konsekvens, nemlig:

- ...Brok over karmasystemet (længe havde brugere efterspurgt en mulighed for at "rate" hinanden. Det blev indført, og folk slog straks på de uhensigtsmæssigheder systemet havde/har. Denne brok vil sansynligvis fortsætte, lige så længe der er brugere på Eksperten, fra før karmasystemets indførelse. Det vil IKKE være muligt at gøre alle tilpadse) :)

- Brok over dalende seriøsitet (Og ja... den kommer igen og igen. Det er set i hele Ekspertens levetid. Denne snak blomstrer op, når der ikke lige er andet at brokke sig over. Gamle "bedrevidende" (det mener de da selv de er) brugere, kan ikke acceptere at nytilkomne brugere ikke benytter Eksperten, på den måde DE mener den bør bruges på.)

Og dette mønster vil ALDRIG ændre sig. Der vil altid være en kerne af utilfredse brugere. Der skal ikke mange til, før man får indtrykket, at der er en generel utilfreds stemning på Eksperten. Men det er en fejl... faktisk er langt langt de fleste meget tilfredse med sitet. Det er blot de utilfredse der larmer mest, og derfor er mest synlige.
Avatar billede djras Nybegynder
12. maj 2005 - 16:21 #11
Du har ret  !!  Vi skal ikke nedgøre hinanden,og de forskelligheder vi har. Trøst dig med, at de der finder på at nedgøre andre,sikkert har problemer med sig selv  !!
Avatar billede serverservice Praktikant
27. november 2005 - 22:20 #12
skal der mon lukkes ?