Avatar billede madm Nybegynder
07. maj 2005 - 22:21 Der er 4 kommentarer

Adgang til printserver via router.

Hej

Jeg bestyrer et blandet netværk. Et ethernet, som blandt andet har en printserver tilkoblet. (Win 2000 Adv Server.) Dertil har jeg et antal trådløse routere (Zyxel Zyair B-2000) tilsluttet. Routerne har fået faste IP-adresser fra ethernetværket, og routerne tilbyder selv DHCP-servere til de bærbare pc'ere, som ønsker at blive tilsluttet. (Routerne bruger 192.168.x.x båndet.)

De tilsluttede bærbare kan både komme på Internet, og brugerne kan logge på deres hjemme-drev på en filserver. De kan også tilslutte netværksprintere, men de får bare ikke lov til at skrive ud på dem!

Er der nogen, der ved, hvorfor de ikke får lov til det? På printserveren har Everyone skriveadgang. Jeg har forsøgsvist afbrudt firewall'en i routerne, men det virker heller ikke.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. maj 2005 - 00:32 #1
Er det samme problem på hele netværket eller kun når der køres gennem trådløs router ?
Tjek osse at brugerne har print permission på driverne - får du nogle fejlmeddelser?
Avatar billede madm Nybegynder
09. maj 2005 - 22:58 #2
Hej igen
Det viste sig at være en enkelt printer, som bare nægter at skrive ud - og det var 'naturligvis' den, jeg testede på. Alle de andre printere virker fint. Så nu vil jeg nøjes med at rode med den drillende printer.

Men tak fordi du spurgte. :-)

Venlig hilsen
Michael
Avatar billede serverservice Praktikant
10. maj 2005 - 00:32 #3
oki
Avatar billede serverservice Praktikant
27. november 2005 - 22:21 #4
skal sagen afsluttes