Avatar billede zhristian Nybegynder
06. maj 2005 - 00:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nedsættelse af CPU-hastighed

Hej eksperter

Kender I en Windows-version af et program som dette? http://www.kernel.org/pub/linux/utils/kernel/cpufreq/cpufreq.html

På forhånd tak,
Christian
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. maj 2005 - 00:24 #1
Avatar billede zhristian Nybegynder
06. maj 2005 - 00:26 #2
Nejnej, den skal nedsætte processor-hastigheden "on fly" efter hvor meget der er brug for - for at spare batteritid på min bærbare.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. maj 2005 - 00:28 #3
Ahh, ok... så kender ikke desværre ikke nogen programmer..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. maj 2005 - 01:24 #4
Det skulle meget gerne være indbygget i din bærbare.
I gamle dage var der et intel program som styrede dette, men det er nu indbygget i XP så man ikke længere kan/skal installere det.
Dette virker dog kun med Intel cpu'er.

Hvad er det for en bærbar du har ?
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
06. maj 2005 - 01:37 #5
http://www.cpuidle.de/

Jeg har ikke selv prøvet at anvende det. Men hvis det virker, burde det være lige det, du søger :)
Avatar billede zhristian Nybegynder
07. maj 2005 - 02:20 #6
Det er en helt ny IBM Thinkpad T42 :) Jeg så bare min ven havde, det program, installeret på hans Linux bærbare, men tænkte ikke over at det var automatisk installeret.

Har selv fundet ud af det, den skulle bare sættes til maks. batteritid i strømstyring, så virkede det som cpufreq.
Avatar billede zhristian Nybegynder
07. maj 2005 - 02:21 #7
automatisk installeret i XP*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. maj 2005 - 02:38 #8
Skrev jeg ikke det i min kommentar 06/05-2005 01:24:39 ?

Du kunne evt have bedt mig om at lægge et svar ...
Avatar billede zhristian Nybegynder
08. maj 2005 - 01:59 #9
Hov. Var lidt halv-træt den dag. Læg svar her: http://www.eksperten.dk/spm/615958