Avatar billede kjsksed Nybegynder
04. maj 2005 - 12:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

NT Backup fejler

Har kørt med SBS 2003 i nogle måneder uden problemer.
En dag begyndte backup at fejle pga. nogle filer ikke kunne læses. Årsagen var nogle bad sectors. Efter at have kørt check disk, fejler backup nu ved ikke at kunne finde drevet. Fejlloggen er som følger:

Backup Status
Operation: Backup
Active backup destination: File
Media name: "SBS2003_1.bkf created 04-05-2005 at 12:23"

Warning: The operation was ended.

Backup Status
Operation: Backup
Active backup destination: File
Media name: "SBS2003_1.bkf created 04-05-2005 at 12:24"

Backup (via shadow copy) of "F: New Volume"
Backup set #1 on media #1
Backup description: "Set created 04-05-2005 at 12:24"
Media name: "SBS2003_1.bkf created 04-05-2005 at 12:24"

Backup Type: Normal

Backup started on 04-05-2005 at 12:24.
Warning: Unable to open "F:\" - skipped.
Reason: The system cannot find the path specified.

Backup completed on 04-05-2005 at 12:24.
Directories: 0
Files: 0
Bytes: 0
Time:  1 second

- Jeg har ingen problemer med at læse filer fra "F:\" hverken direkte på serveren eller fra arbejdsstationer via de shared foldere der eksisterer på drevet.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. maj 2005 - 13:30 #1
Prøv at oprette et nyt backup job, det skal nogen gange til, når der har været fejl.
Avatar billede kjsksed Nybegynder
04. maj 2005 - 16:48 #2
Jeg var lidt hurtig.
Der var et backup task der hang, og har sandsynligvis låst drevet på en måde. Efter genstart af serveren forsvandt problemet (indtil videre).
Jeg kunne i hvert tilfælde tage en backup manuelt. Så får jeg se om den automatiske backup stadig fungerer efterfølgende.....