Avatar billede soren1990 Nybegynder
04. maj 2005 - 00:14 Der er 10 kommentarer

Automatisk Kalender

Jeg skal bruge en automatisk kalender der kan passe ind i en html side...

Tjek siden, og kalenderen til højre www.cpn-homeland.dk

Den skal kunne vise de 3 eller 5 næste arrangementer, og selv slette når de er overskredet...

/Søren
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. maj 2005 - 00:42 #1
Kigger med
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
04. maj 2005 - 12:02 #2
vil du bare have at kalenderen skal være dynamisk og "passe sig selv"?
Det burde ikke være det store. Du har php på siden kan jeg se?
Har du også en MySQL database eller andet database?
Du kunne jo have en lille administrationsside (ved ikke hvordan du styrer sidernes indhold nu). På den administrationssisde kunne du indtaste en nyhed, når der var et nyt arrangement. Du kan også indtaste nyheder i databasen af anden vej.
Listen vil så opdateres selv med de nyeste nyheder. Så skal det bare laves så den kun viser arrangementer, der ligger fra dags dato og fremad.
Avatar billede soren1990 Nybegynder
04. maj 2005 - 12:52 #3
Jesper Fjol -> Jes noget ala det .... Jeg har MYSQL som jeg bruger til mit newssystem...

Noget du kan fikse?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
04. maj 2005 - 14:04 #4
Jeg er desværre mest hjemme i asp/access og jeg har ikke lavet php længe. Men princippet skulle være ret simpelt.
Bruger du allerede Mysql til dine nyheder på siden? Hvordan opretter du så en ny nyhed? Kan du ikke gøre det samme med kalenderen?
Avatar billede steen_hansen Forsker
18. maj 2005 - 07:15 #5
Kom du videre, soren1990?
Avatar billede soren1990 Nybegynder
18. maj 2005 - 10:30 #6
Nej desværre :S Eller jo men det Jesper skrev vidste jeg godt, men jeg kan bare ikke selv lave det..
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
18. maj 2005 - 14:08 #7
Som sagt kan jeg ikke huske min php, men hvis du har en tabel med arrangementerne i kan man så ikke hive de første 3-5 ud med:

SELECT TOP 5 FROM kalendertabel WHERE dato > idag ORDER BY dato DESC

og så loope igennem dem.
Jeg kan kun huske det i asp, men det er en simpel ting i både asp og php.
Avatar billede soren1990 Nybegynder
18. maj 2005 - 14:11 #8
asp kan også bruges...
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. november 2005 - 02:02 #9
Tid til at lukke spørgsmålet?
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. december 2005 - 17:15 #10
soren1990, er det på tide at lukke spørgsmålet?