Avatar billede holger Nybegynder
23. april 1999 - 00:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

linux problemer med ibm 10,1 bg

jeg har hørt at Linux sku ha nogle problermer med IBM 10,1 GB jeg ved ikke om det er sandt men hvis nogen har hørt om det vile jeg være glad for et svar plese det haster
Avatar billede bliddo Nybegynder
23. april 1999 - 08:40 #1

Det har jeg ikke hørt om. Faktisk har jeg selv en IBM 14GXP 10,1 GB 7200 rpm. Og den har jeg da haft Linux på uden problemer.
Til gengæld stødte jeg på problemer med mit TNT kort. Men det er en helt anden historie.
Avatar billede jumper Nybegynder
23. april 1999 - 15:52 #2
Jeg har heller ikke ørt om det problem.

Til gengælg, hvis du får problemer, så kan det højst sandsynligvis løses ved at opdatere din linux kernel til den nyeste version.

Der kommer konstant nye versioner ud, med nye tilføjelser og fejlrettelser.

/Thor
Avatar billede morgoth Nybegynder
28. april 1999 - 12:32 #3
Jeg tror det primært kommer an på hvilket bundkort du har i din maskine, jeg har oplevet problemer med IBM HD'er når det drejer sig om en ældre BIOS. Men igen Linux er jo heldigvis ikke det samme gejl som NT/WIN95-98 så der ligger en del flere fornøjelser i at få det til at spille ordentligt, så som Thor siger kunne det nok være en fordel at eventuelt custom patche din kernel til en lidt nyere version.

btw : hvis du har et ældre bundkort så hentede jeg en patch fra IBM's hjemmeside der løste problemet.. de ved godt at der er problemer.... men det er jo også IBM(Idiotic Bullshit Machines)skummelt :o)

/MrG!
Avatar billede holger Nybegynder
04. maj 1999 - 01:58 #4
jeg har løst problemet men det kræver at jeg bruger fdisk istedet for redhat install programmet