Avatar billede krak Nybegynder
02. maj 2005 - 14:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søgning a la Google Desktop til netværksdrev?

Hej

Jeg har testet Google Desktop Search med stor succes på min lokale maskine. Den nægter dog pure at indeksere noget der ligger på et netværksdrev, og det er ligeledes (af logiske sikkerhedsgrunde) ikke muligt at tilgå søgesiden fra en anden computer i netværket.

Spørgsmålet er om der findes et lignende gratis søgeværktøj, der også kan indeksere filer på et netværksdrev?
Avatar billede mindless Nybegynder
03. maj 2005 - 00:11 #1
Prøv om Lookout ikke kan det du efterlyser.
http://www.lookoutsoft.com/Lookout/
Avatar billede krak Nybegynder
03. maj 2005 - 15:44 #2
Nope, den kigger også kun lokalt.

Det er faktisk kun PDF-dokumenter på et netværksdrev (eller ekstern harddisk) jeg har brug for at søge i. Min tanke er, at den eksterne harddisk med filerne på, kan cirkulere til dem, der vil søge i filerne, sådan at index og søgemaskine ligger på harddisken. Desværre vil Google kun installere sig selv på c:\

Måske en helt anden løsning kunne gøre det?

Forslag?
Avatar billede mindless Nybegynder
03. maj 2005 - 18:20 #3
Du kan selv tilføje netværksdrev som der skal søges på, og hvilke type filer der skal inkluderes.
Avatar billede krak Nybegynder
04. maj 2005 - 11:19 #4
Som der er nævnt her, understøtter Lookout ikke søgning i PDF'er:
http://www.lookoutsoft.com/Forums/topic.asp?TOPIC_ID=500&SearchTerms=pdf
Avatar billede mindless Nybegynder
04. maj 2005 - 11:25 #5
Ok, jeg fattede ikke lige at du ville søge inde i PDF-filer ;-)
Avatar billede krak Nybegynder
04. maj 2005 - 11:48 #6
Helt ok. Men du kender tilfældigvis ikke en pdf-søger, der kan søge over netværksdrev?
Avatar billede mindless Nybegynder
04. maj 2005 - 12:21 #7
Måske kan dette bruges, men jeg har ikke selv prøvet det.
http://www.searchwithin.com/index.html
Avatar billede krak Nybegynder
10. maj 2005 - 14:12 #8
Den store vinder blev: MSN Toolbar Suite, der med MSN desktop search og deres Adobe PDF plugin gav en perfekt og nem indexering samt enkle og gode søgeresultater...

Så løsningen blev ikke som du havde foreslået, men du får pointene for forsøget!

Fortsat god dag.
Avatar billede mindless Nybegynder
10. maj 2005 - 14:59 #9
Takker ;-)