Avatar billede claus2300 Nybegynder
29. april 2005 - 13:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Explorer låser

Min explorer låser når jeg er på internettet. Efter 30 sek til et minut låser den op så jeg kan bruge internettet igen. Jeg kan så bruget nettet i 30 sek til et minut. Denne cyklus gentager sig al den tid jeg er på nettet, og gør det ulideligt at bruge internettet.
Jeg ved ikke hvor svært det er at løse problemet, men håber på hjælp.
Mvh
Claus
Avatar billede levich Nybegynder
29. april 2005 - 13:25 #1
Måske spyware/virus.

Hent http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html (HijackThis), og gem dem i mappen c:\xyz, som du opretter til dette formål.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind på www.eksperten.dk.
Avatar billede Hald Praktikant
29. april 2005 - 13:28 #2
har du tømt midlertidige internetfiler ?
Avatar billede claus2300 Nybegynder
29. april 2005 - 16:51 #3
Her er logfilen

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:49:47, on 29-04-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ARS Company\Agent\Agent.exe
C:\Programmer\WLAN\802.11 Wireless LAN\WWlanMonitor.exe
C:\Programmer\Vodafone\VodafoneMobileConnectCard\VodafoneMobileConnectCard.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
c:\windows\system32\pbrktbon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\AUTORUN.EXE
E:\winamp.exe
C:\Documents and Settings\jca\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir2.dll?c=3c00&lc=0406&s=search&ap=b204
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mail.yahoo.com/?.intl=us
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKLM\..\Run: [PBRKTBON] c:\windows\system32\pbrktbon.exe /install
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [AMP Agent] C:\Programmer\Fælles filer\ARS Company\Agent\Agent.exe
O4 - Startup: Vodafone Mobile Connect Card.lnk = C:\Programmer\Vodafone\VodafoneMobileConnectCard\VodafoneMobileConnectCard.exe
O4 - Global Startup: WLAN Monitor Utility.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: Win32 Classes -
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
Avatar billede levich Nybegynder
29. april 2005 - 17:03 #4
(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
O4 - HKLM\..\Run: [PBRKTBON] c:\windows\system32\pbrktbon.exe /install
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

Åbn en tilfældig mappe, i menuen klik på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

søg efter og slet følgende filer:
c:\windows\system32\pbrktbon.exe
C:\WINDOWS\web\related.htm

(3)
Start -> programmer -> tilbehør -> systemværktøjer -> diskoprydning -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer.

(4)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind.

(5)
Når vi er helt færdige, så husk
at aktiver systemgendannelse igen.
Avatar billede levich Nybegynder
29. april 2005 - 17:03 #5
Installer SP2 og andre kritiske opdateringer til Windows XP, det har meget stor betydning for sikkerheden for din computer.
Avatar billede claus2300 Nybegynder
29. april 2005 - 17:55 #6
Jeg kunne ikke finde c:\WINDOWS\related.htm i loggen fra HijackThis, men har slettet den.

Her er ny log.

Skal jeg downloade SP2 nu.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:55:00, on 29-04-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ARS Company\Agent\Agent.exe
C:\Programmer\WLAN\802.11 Wireless LAN\WWlanMonitor.exe
C:\Programmer\Vodafone\VodafoneMobileConnectCard\VodafoneMobileConnectCard.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\xyz\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://search.presario.net/scripts/redirectors/presario/srchredir2.dll?c=3c00&lc=0406&s=search&ap=b204
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://mail.yahoo.com/?.intl=us
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [AMP Agent] C:\Programmer\Fælles filer\ARS Company\Agent\Agent.exe
O4 - Startup: Vodafone Mobile Connect Card.lnk = C:\Programmer\Vodafone\VodafoneMobileConnectCard\VodafoneMobileConnectCard.exe
O4 - Global Startup: WLAN Monitor Utility.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: Win32 Classes -
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE

Tak for hjælpen foreløbig.
Avatar billede levich Nybegynder
29. april 2005 - 18:09 #7
Jeg vil forvente at du ikke mere har problemer med at Internet Explorer lukker, korrekt?

Det med at installerer SP2 er jo helt op til dig. Ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt vil jeg helt klart anbefale det.
Avatar billede claus2300 Nybegynder
30. april 2005 - 11:04 #8
Hvordan tildeler ejg de 30 point? Hvad er accepterknappen?
Avatar billede arlet Juniormester
30. april 2005 - 11:05 #9
Du marker levich navn i boksen til venstre og trykker accepter
Avatar billede levich Nybegynder
30. april 2005 - 11:18 #10