Avatar billede ak17 Nybegynder
29. april 2005 - 13:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Shopping cart fra VB til C#

Hejsa,

Jeg har et Shopping cart i VB og har forsøgt at "oversætte" det til C#, det fungere ikke som det skal og vil høre om der er en der vil kikke på det og rette de fejl der måtte være så det kommer til at fungere. Det drejer sig om ialt 7 filer.

Jeg vil gerne give flere point end de 200 der er på nuværende tidspunkt.

Med venlig hilsen
AK
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 13:27 #1
Snakker vi ASP.NET/VB.NET -> ASP.NET/C# eller ASP/VBScript -> ASP.NET/C# ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2005 - 13:28 #2
Det første kan du komme langt med en maskinel oversættelse fra VB.NET til C#.

Det andet kræver nok et totalt redesign fordi udover forskel i sprog er der
også store forskelle i framework og web app paradigme.
Avatar billede ak17 Nybegynder
29. april 2005 - 13:44 #3
denne: Snakker vi ASP.NET/VB.NET -> ASP.NET/C#

Jeg er nået så langt at det meste virker hvis jeg sletter menu.aspx. Jeg kan forestille mig det er filerne i bin mappen der skal ændres noget ved og det skal jeg have hjælp til, vil du kikke på det ?
Avatar billede ak17 Nybegynder
29. april 2005 - 13:45 #4
det skulle være menu.ascx !
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. april 2005 - 14:32 #5
du kan poste indholdet af filen her ... så kan vi da tage en kigger.
mvh
Avatar billede ak17 Nybegynder
29. april 2005 - 14:36 #6
Jeg er nu sikker på det er filerne i bin mappen der skal ændres, der er 2 som hedder: .dll og en VB.fil og de skal jo nok laves om på en eller anden måde så det passer til C#
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. april 2005 - 14:38 #7
ja du skal kombilere din kode.
mvh
Avatar billede ak17 Nybegynder
29. april 2005 - 14:39 #8
ehm... noget du måske kan hjælpe med, for jeg ved ikke hvordan !
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. april 2005 - 14:40 #9
prøv lige at send et page-directive fra en af dine aspx-filer .... det er det der starter med <%@ Page - det kan være det er sat op så du ikke behøver bygge det selv.
mvh
Avatar billede ak17 Nybegynder
29. april 2005 - 14:43 #10
Der er ikke noget. Og det jeg fandt og har forsøgt oversat der var en bin mappe hvori de to filer er..
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. april 2005 - 14:46 #11
har du ikke en sætning i nogle af dine aspx-filer der starter med <%@ Page ??? (normalt den øverste linie)

har du både filer der hedder .aspx, og nogle der hedder .cs eller .vb ?

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. april 2005 - 14:47 #12
du må meget gerne poste en af dine aspx-filer (den korteste).
mvh
Avatar billede ak17 Nybegynder
29. april 2005 - 14:48 #13
nej der er ikke noget page-directive, jeg har aspx samt ascx filer og så bin mappen med de to filer. hvis du har msn kan du adde mig med annette.kjaersgaard@stofanet.dk ellers send en mail på den adr.
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. april 2005 - 15:19 #14
problemet var dels nogle nogle mindre syntax-fejl, og placering af dll-er.
(afklaret via messenger).
mvh