Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. april 2001 - 22:44 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

stjålet bærbar

en af mine venner har lige fået stjålet sin bærbar, så mit spørgsmål lyder \"kan man spore en bærbar?\" eller kan min ven godt til at begynde med at spare op....
Avatar billede a-torsten Nybegynder
01. april 2001 - 22:45 #1
hvilket mærke er den..???

Nogen virksomheder kan spore dem nogle gange.. fx. dell kan ved jeg...

-Anders
Avatar billede htx98i17 Professor
01. april 2001 - 22:45 #2
der står højst sandsynligt er serienummer i den som man kan læse, det gør der i hvert fald på min bærbar, (IBM), men jeg tror ikke du kan pejle dig ind på den på nogen måde...
Avatar billede htx98i17 Professor
01. april 2001 - 22:46 #3
a-torsten -> er der en sender i den eller hva?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
01. april 2001 - 22:47 #4
Hvordan det??
Avatar billede bo.morville Nybegynder
01. april 2001 - 22:48 #5
Jeg vil gætte på at han godt kan begynde at spare op...

Selvom der som htx98i17 skriver formentlig er en serienummer, kræver det at politiet finder den førend han har en chance for at få den tilbage. Og oddsene herfor er nok desværre ret små.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
01. april 2001 - 22:50 #6
Yeps.. man skal være svineheldig hvis den bliver sporet.... Så ja... ud med aviser igen...

:>
Avatar billede bo.morville Nybegynder
01. april 2001 - 22:50 #7
Men måske han har en forsikring der dækker den (en alm. husstandsforsikring dækker formentlig).
Det er nok et bedre bud end hans chance for at få den igen.
Avatar billede nomiz Nybegynder
01. april 2001 - 22:51 #8
fortæl ham at han skal se at få fingeren ud, og få sig en forsikring!
Avatar billede bo.morville Nybegynder
01. april 2001 - 22:54 #9
nomiz> du opfordrer forhåbentlig ikke til at han skal få sig en forsikring nu, som han så skal melde den stjålet til? Det vil jeg nok ikke foreslå - da manden jo forhåbentlig allerede har meldt den stjålet til politiet, og han så ret nemt vil kunne tages i forsikringssvig (og det er noget lort...)
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. april 2001 - 22:59 #10
er der nogen der kan finde nogle links, til noget information omkring det???
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. april 2001 - 23:01 #11
det kræver vel at man er på nettet for at spore svinet der har bøffet den, eller skal computeren bare være tændt???
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
01. april 2001 - 23:13 #12
man kan ikke spore den!! Det har jeg ihvertfald ikke forestille mig
Avatar billede preclean Nybegynder
01. april 2001 - 23:19 #13
hvis der er netkort i computeren burde det være muligt at spore den ,eller retter netkortet, via netkortes MAC-addressen.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
01. april 2001 - 23:21 #14
preclean<der er desværre ik netkort i
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2001 - 23:42 #15
Ja hvis man har et lille aktiv program, som sørger for at sende en mail til en postkasse, hver gang man tilslutter den bærbare til nettet, så er der en nem mulighed for at spore den.
Avatar billede blood Nybegynder
02. april 2001 - 00:19 #16
cyber_freak >> Hvilken type bærbar er det og hvor gammel er den?
Avatar billede microtec Nybegynder
02. april 2001 - 09:51 #17
\"Spore\" er nok så flot sagt.
Som sagt, har den bærbare PC et serie-nummer (det har næsten atl elektronisk grej). Hvis den \"nye ejer\" af PCén er så dum at indlevere den til service/reperation, kan man se at den er stjålet.

Det var på den måde jeg fik min auto-radio igen efter den havde været stjålet i 1/2 år. Tyven var så dum at indlever den til reperation på et autoriseret serviceværksted. Sikke dumme sådan nogle tyve kan være *gg*
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
02. april 2001 - 17:25 #18
jeg ved ik hvilke mærke det er, da min ven ik ved så meget om computere.... så han er altså \"lost\"
Avatar billede microtec Nybegynder
02. april 2001 - 18:32 #19
cyber_freak >> Han kan få oplyst mærke og serie-nummer hos den forhandler han købte den hos.
Han har vel en kvittering/garanti-bevis også. Han han ikke ;o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
03. april 2001 - 17:12 #20
Tja.. MAC adressen på det ikke eksisterende PCMCIA-netkort ville have været god.. men seriøst, hvor mange af jer kender jeres netkorts MAC-adresse uden ad?? *tænker på at det er et sekstencifret hexadecimaltal*

Ud over det, er det ikke muligt at spore den... Man kan selvfølgeligt vade rundt og vende bunden i vejret på alle de bærbare man kommer forbi, men det vil nok være utopi at regne med at man kan finde den..

-Mav
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
06. april 2001 - 16:34 #21
okay, 30 point til hvis der er nogen der kan finde ud af om der er nogle bærbare der kan spores....meget gerne et link eller bare nogle kloge ord
Avatar billede microtec Nybegynder
06. april 2001 - 17:40 #22
cyber_freak >> Det kommer an på hvad du mener med \"spores\".

Hvis du mener pejles med f.eks. satelit-udstyr, så NEJ. Det ville kræve at der var indbygget en radio-sender i PCen.

Hvis du mener om man kan finde tilbage til den oprindelige ejer, så JA. Det kan man via serie-nummeret, som jeg har nænvt.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
07. april 2001 - 10:07 #23
okay, jeg har bare hørt at der er noglebærbare der kan spores,dvs pejles ind på
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
07. april 2001 - 22:12 #24
men okay
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
09. maj 2001 - 08:38 #25
jeg har været nede i dvs forretninger bla Fona,merlin,intercon,computer city, rap computer
og de siger også allesammen at den ik kan spores,end ved at bruge seriekoden der står bag ens bærbar
Avatar billede microtec Nybegynder
09. maj 2001 - 08:46 #26
cyber_freak >> De bruger serienummeret i forbindelse med garanti, så det er registreret sammen med kundes navn i deres systemer.
Hvis kunden ikke ønsker at oplyse sit navn, er der selvfølgelig rigtigt at de ikke kan finde den oprindelige ejer....