Avatar billede hhans Nybegynder
27. april 2005 - 10:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til åbning af backup-filer

Hej Eksperter

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg har to filer (oprindeligt to disketter) som umiddelbart er gamle backup-filer. Extentions er .001 og .002.

Er der nogen der har et bud på hvad disse filer er genereret (pakket) med - de er formentlig mange år gamle.

Hvordan åbner jeg dem??????

/hhans
Avatar billede kalp Novice
27. april 2005 - 10:37 #1
winrar kan vist åbne dem
Avatar billede kalp Novice
27. april 2005 - 10:38 #2
En af filerne skiller sig ud fra de andre.. det er den du skal pakke ud så pakkes resten efterfølgende ud
Avatar billede AnyFellow Mester
27. april 2005 - 11:26 #3
I "gamle" dage plejede arj.exe at pakke ting over flere disketter, ved at kalde filerne følgende:
fil1.arj
fil2.001
fil3.002

Måske mangler du den første?
Avatar billede hhans Nybegynder
27. april 2005 - 12:07 #4
winrar vil ikke kendes ved dem.

Jeg undersøger lige, om der evt. kan ligge en *.arj fil et eller andet sted.
Avatar billede hhans Nybegynder
27. april 2005 - 12:58 #5
Der findes ikke yderligere filer.

Kan det evt. være en almindelige backup.exe og restore.exe der har været anvendt. Det er lavet helt tilbage i 1995.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
27. april 2005 - 14:59 #6
http://filext.com/detaillist.php?extdetail=001&Submit3=Go%21

Her er lidt forskellige muligheder til hvad det er.
Avatar billede AnyFellow Mester
27. april 2005 - 16:19 #7
Du kan evt. prøve at downloade arj.exe og prøve at se om den vil pakke en af filerne ud. Selvom du mangler den første, kan du godt pakke resten ud.
Så kan du i hvertfald få endelig be/afkræftet om det er arj-filer.

Den kan hentes her:
http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/Download/DOS/
Avatar billede hhans Nybegynder
28. april 2005 - 09:57 #8
Der er desværre ikke tale om en arj-fil - desværre...

Også tak til spif2001 - jeg er bange for, at det der passer bedst i disse beskrivelser er: "Sometimes Used as Backup File "
Avatar billede spif2001 Nybegynder
28. april 2005 - 10:40 #9
Det kan ikke være pkzip? gammelt dos zip program?

Her er et link med pkzip og hvordan man bruger det (lidt fjollet link, men det var en hurtig google):

http://membrane.com/synapse/library/pkunzip.html
Avatar billede hhans Nybegynder
28. april 2005 - 11:01 #10
Hvis jeg anvender pkzip får jeg følgende fejl:

"PKUNZIP (R)    FAST!    Extract Utility    Version 2.04g  02-01-93
Copr. 1989-1993 PKWARE Inc. All Rights Reserved. Shareware Version
PKUNZIP Reg. U.S. Pat. and Tm. Off.

■ 80486 CPU detected.
■ XMS version 2.00 detected.
■ DPMI version 0.90 detected.

Searching ZIP: C:CC50827B.001
PKUNZIP: (W04) Warning! C:CC50827B.001 - error in ZIP use PKZipFix

PKUNZIP: (E11) No file(s) found."

Siger det noget???
Avatar billede AnyFellow Mester
28. april 2005 - 18:59 #11
Ikke andet end at det højest sandsynlig ikke er en zip.
Avatar billede hhans Nybegynder
20. maj 2005 - 08:41 #12
Der er vist ikke rigtig skred i sagen - lukker