Avatar billede giorgio Nybegynder
26. april 2005 - 07:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lær phpmyadmin at kende

Hej jeg er helt ny i webdatabaser.

Jeg har et åbent spg under flash, men der kommerikke lige de svar jeg forventede.

Jeg vil gerne lave en database hvor folk kan sætte deres hvalpe til salg. Mit gæt er at det er lettest at lave igennem phpmyadmin.

Problemet er at jeg ikke kender meget til det. jeg kan lave en simpel tabel, hvor jeg kan indhente data,m en der stopper min viden også.

Jeg ved endnu ikke hvordam man linker flere tabeller sammen m.m

Jeg vil lige beskrive hvad min db skal kunne.

Man skal kunne sætte sine hvalpe til salg, og annoncen må kun vises i 8 uger.

Når man skal se hvad der er til salg, skal der kun vises de racer der er sat til salg (i en comboboks)
Man skal kunne vælge at se racerne geografisk (helel landet, jylland, fyn og sjælland).

Jeg ved ikke om det er urealistisk at begive sig ud i som nybegynder, for det er nok ret avanceret.

Alle data skal så indtastes og vises i flash, men der er jeg lidt mere på hjemmebane ;)

Kender nogen et sted hvor man kan lære at lave ovenstående funktioner, eller kan en eller anden hjælpe mig igang.
Avatar billede nullbit Nybegynder
26. april 2005 - 08:17 #1
jeg ved ikke om jeg er den rigtige til at svarer, men jeg vil da anbefale at du kigger forbi http://www.oscommerce.com . Det er en opensource onlineshop - hvor du har alle features til din rådighed (inkl. billeder).

Via denne online shop kan du via contributions rette i varerne. Hvis du opretter hver hvalp som en varer, kan du linke den enkelte hvalp til et billede. Du kan også lave hver kuld hvalpe som en "vare", men kan så ikke længere have en en-til-en imellem hvalp og billede.

www.oscommerce.com er den mest benyttede webshop i verden og understøttes af snart sagt alle web-hoteller.

Nu er det ikke hvalpe som er til salg her, men prøv at kigge på http://shop.clipagame.com - blot for at se de funktionaliteter du får ved at benytte www.oscommerce.com .

Bemærk at der findes et hav af contributions til www.oscommerce.com inkl. f.eks. dansk oversættelse, integreret dankortbetaling eller pr. efterkrav, så før du som shopejer får en bestilling så er du nogenlunde sikker på også at modtage pengene.

Håber at svaret kan bruges

/nullbit
Avatar billede giorgio Nybegynder
26. april 2005 - 08:28 #2
Hej Nullbit

Jeg takker for dit svar. Det er ikke meningen at det skal koste noget, for dem der annoncere er medlemmer af klubben, så Oscommerce kan ikke bruges.

Jeg har prøvet at opsætte en Oscommerce før, det er genialt til mange ting, men kan desværre ikke bruges her.

det er jo ikke den blå avis jeg skal udkonkurrere ;) hehe
Avatar billede giorgio Nybegynder
26. april 2005 - 08:29 #3
Dansk Kennel klub har samme system som jeg ønsker og det kan ses her:
http://dansk-kennel-klub.cms123.com/425
Avatar billede giorgio Nybegynder
14. juli 2005 - 09:53 #4
har oprettet det som en opgave herinde