Avatar billede carbonic Nybegynder
25. april 2005 - 14:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern Harddisk fejl

Min Eksterne harddisk som ellers har virket fint virker ikke mere.
Har et program der siger at det er bootsectoren der er noget i vejen med og håber på at finde et program der kan fixe problemet.
Får smidt denne fejlmeddelelse i hovedet når jeg prøver at komme ind på den (win 2k): http://www.hamder.janemligja.dk/HDFEJL.jpg

Da den er ekstern kan den ikke fixes med programmer der kører fra dos, da den jo kører på USB.

Værktøjet i windows lukker bare når man prøver at starte det, så søger et værktøj der kan rette fejlen eller en metode til at rette den.

Format c: er ikke en løsning for mig.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
25. april 2005 - 15:30 #1
Du burde kunne tage den eksterne harddisk ud af
boksen, og så sætte den i en almindelig PC.. og herfra
tilgå den via DOS.

Hvis det er en 2,5" harddisk (dem som man også anvender i
bærbare) så kan du købe en "konverter" så du kan bruge den
på et almindelig IDE kabel. (Århus radiolager sælger dem ihvertfald)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. april 2005 - 15:31 #2
...eller du kan prøve GetDataBack: http://www.runtime.org/
Avatar billede carbonic Nybegynder
25. april 2005 - 16:29 #3
Det var et lækkert program ole_madsen
Ville dog være dejligt hvis det kunne rette fejlen i bootsectoren.
Den kører forresten NFTS - og kan se filerne via. GetDataBack
Avatar billede carbonic Nybegynder
10. juni 2006 - 11:42 #4