Avatar billede kenpal Nybegynder
01. april 2001 - 10:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny PC unden CD-rom. Kan jeg overføre fra min.....

Hej
Jeg har netop fået en brugt 486 pentium som kun har diskdrev. Jeg har en Compaq i forvejen med CD-rom drev, indbygget brænder etc. Mit spørgsmål er om jeg kan overføre hele mit setup til den nye pc unden at købe et CD rom drev?. Kan jeg blot med et kabel overføre Windows ME samt programmer eller kan jeg alternativt bruge mit CD-romdrev på Compaqen til installation af Windows samt programmer? Kan dette aktiveres i DOS?
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2001 - 10:21 #1
man kan ikke bare overføre en installation af windows og programmer, men du kan da overføre dokumenter, og hvad du ellers måtte have liggende enten via direkte kabletilslutning, som jeg ikke kan hjælpe dig med...eller via netværk, hvor du skal have 2 netkort og netkabel
Avatar billede kenpal Nybegynder
01. april 2001 - 10:29 #2
Kan jeg bruge mit CD-rom drev på Compaqen til installation af Windows på den \"tomme\" PC. Eller skal jeg ud og købe et CD-rom drev?
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2001 - 10:31 #3
du kan sagtens flytte dit cd-rom drev, hvis det er det du mener, men du kan også installere over netværket. Det kræver bare du laver en bootdisk til netværk, og selvfølgelig at dine pc\'ere er forbundet, som jeg skrev ovenfor.
Avatar billede -onslow- Nybegynder
01. april 2001 - 10:34 #4
Du kan også gå ned der du har købt din computer og sprøge om du kan låne et extribt cd-rom drev
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2001 - 10:37 #5
extribt?
Avatar billede kenpal Nybegynder
01. april 2001 - 10:38 #6
Jeg har et netværk kørende. Kan jeg blot tilslutte den \"tomme\" PC og lave en boot disk fra min compaq windows ME og starte op på netværket?
Og kan jeg så herigennem istallere windows ME på den \"tomme\"?
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2001 - 10:39 #7
hvilke protokoller bruger du? og hvilket netkort
Du skal have en bootdisk som \"fanger\" netkortet på den tomme pc, som jeg vil prøve at lave til dig, hvis du lige svarer på spørgsmålene
Avatar billede kenpal Nybegynder
01. april 2001 - 10:46 #8
riversen, meget venligt af dig. Desværre har jeg ikke selv installeret netkortet og kan allerede nu se, at det vil blive en anelse for kompliceret for mig. Så jeg beslutter mig for at købe et CD-rom drev. Jeg troede det var nemt.
Du får pointene for din velvilje - Tak
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2001 - 10:47 #9
ok...
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
01. april 2001 - 10:48 #10
ellers skal du tage disken fra 486 ud og flytte over i compaq maskine så ligger du bare hele din windows cd ind på harddisken i et bibliotek eksempelvis !install. Og så flytter du den tilbage til 486 og starter op på en bootdisk. Men windows ME kan altså ikke køre på en 486 der skal du nok tilbage til 95 eller 3.11!!!!!

//Thoeger
Avatar billede riversen Nybegynder
01. april 2001 - 11:05 #11
man kan også leve med 98, men det kræver lidt tålmodighed. Det har jeg gjort de seneste par år nu *S*