Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
24. april 2005 - 11:09 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Kode layout, hvordan ?

Hej

Sammen med en ven har jeg fået lavet dette her design, til min mp3 afspiller (som nu virker via. FMOD :] )

Hvordan koder jeg sådan et layout ?
Har kigget på JWindow og IFrame men kan ikke få det til at se ordenligt ud.

Hvordan sætter jeg baggrunden på ?
Hvordan får jeg knapperne med billeder sat ind, og det gerne uden JAVA's egen style.

Har både kigget på GTK+ og IWT, men det virker ikke helt som at det er det jeg søger.
Så forslag til hvordan det skal kodes , og evt. links til mere wysiwyg orienteret editor, hvis det findes.

Det kan da ikke passe at layout i java altid skal være grimt vel ?
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
24. april 2005 - 11:09 #1
hov, manglede link til designet: http://ravpluks.dk/mp3.jpg
Avatar billede kalp Novice
24. april 2005 - 11:15 #2
Fandt denne afspiller
http://www.javazoom.net/jlgui/archives.html

Lavet i java.. tror du skal søge på "skin" til java så må der være noget..

Jeg hyggede engang med delphi og der kunne man hente noget kode som gjorde ens gui layout dynamisk.. altså levende.. så vildt ud:)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
24. april 2005 - 11:28 #3
hmm, burde tage mig sammen, og kigge nærmere på denne her:
http://www-128.ibm.com/developerworks/java/library/j-slik/

Det virker mere fornuftigt nu end kl. 4 i nat
Avatar billede kalp Novice
24. april 2005 - 11:30 #4
hehe kl. 4:)) er i under en deadline eller?
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
24. april 2005 - 11:34 #5
Torsdag morgen = Deadline :)

Har brugt 1 måned på at få mp3-delen til at virke, og finde et ordenligt libary til det.
Men det går nok.
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. april 2005 - 13:59 #6
j-slik er nok dit bedste bud på at få noget til at se godt ud hurtigt.... selv om det er jni.
hvis du vil vide mere om gui på java kan jeg anbefale denne lille flash presentation.. som forklarer lidt om swt og mere om swing layout.
http://www.javalobby.org/members-only/eps/galbraith-swing-1/index.html?source=archives

noget der også er vigtigt når det kommer til gui er tråde.. her er en præsentation om tråde i swing.

http://www.javalobby.org/members-only/eps/galbraith-swing-2/?source=archives

men hvis du er under tidspres .. så kan du nok ikke nå at få lavet et lækkert design selv som dem du ser i j-slik med swing... men hvis det interreserer dig så er præsentationerne værd at tage et kig på.. mener de tager 30 times tid hver.
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. april 2005 - 13:59 #7
30 minuters*
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
24. april 2005 - 19:28 #8
kigger på dem :]

Træls med SLIK, kan compile deres eksempler, men ikke kører dem.
Den brokker sig over at der ikke er noget style i java.libary.path hvad end det så betyder :(
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
25. april 2005 - 12:50 #9
yes, SLIK kører bare nu :D

Jeg takker for hjælpen, læg et svar hvis i har lyst.
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
25. april 2005 - 13:11 #10
Hvis en kunne fortælle mig hvordan jeg fjernede den røde bar omkring elementerne når jeg klikker på dem, ville jeg bliver ekstra glad.
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. april 2005 - 16:42 #11
svar .. men jeg ved intet om røde linier ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. april 2005 - 16:42 #12
ups
Avatar billede kalp Novice
25. april 2005 - 19:11 #13
kommer her:)
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
26. april 2005 - 02:42 #14
ok, har prøver IBM DeveloperWorks forumet istedet :)