Avatar billede danneck Nybegynder
31. marts 2001 - 21:19 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Tjeck om email adresse findes

Hvordan tjecker man om en email adresse findes?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
31. marts 2001 - 21:21 #1
Send en mail til den pågældende emailadresse. Hvis der kommer en mail tilbge hvori der står at adressen ikke findes så findes den ikke!
Avatar billede danneck Nybegynder
31. marts 2001 - 21:24 #2
OK det er en mulighed men findes der ikke en lettere måde f.eks. en slags søgemaskine på internettet til at søge efter email adresser?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
31. marts 2001 - 21:28 #3
Jeg vil tro at man kan gøre det med ASP eller PHP. Jeg ved at man kan checke domains med ASP, så man burde vil også kunne checke email!!
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2001 - 21:48 #4
Der vil hurtig komme et svar retur, hvis e-mail adressen ikke findes, fra postmesteren. Så hvis man bruger den teknik, med at sende en ordrebekræftigelse med det samme, til kunden, så kan man også hurtigt konstatere om adressen findes. Hvis det altså er i den relation der tænkes på.
Avatar billede microtec Nybegynder
31. marts 2001 - 23:00 #5
Der findes 2 index for email-adresser i Danmark.
Den største er www.epost.dk her indberetter flere af de store internetudbydere alle deres kunders emailadresser. Andre tilmelder sig selv.
Epost indeholder ca. end 1 million e-post danske adresser, så den er ikke komplet. Det er dog det bedste bud i dag.

En anden mulighed er http://joes.jubii.dk/
Den er bare ikke så omfattende
Avatar billede cyb Nybegynder
10. maj 2001 - 11:24 #6
Så vidt jeg ved er der kun en sikker måde at finde ud af om en emailadresse eksistere hvis man ikke vil sende en mail denne. Dette kan gøres ved at kontakte adressens mailserver.
Det første skridt på vejen er at finde ud af om domænet findes. Dette kan gøres ved at slå op i en DNS. Næste skridt på vejen er at kontakte det pågældene domænes mailserver, dette kan du gøre gennem en telnet forbindelse på port 25 så vidt jeg husker. Du kommunikere nu med en SMTP server og skal overholde SMTP standarten angivet i RFC\'erne (821 eller 822 - se evt. http://search.yahoo.com/bin/search?p=rfc+smtp).
Derefter skriver du VRFY og emailadressen, så vil mailservern returnere om emailadressen eksistere.
Jeg tror der findes nogle asp komponenter der kan foretage noget eller hele denne procedure for dig.
Der er bare det problem at mange mailserver har lukket af for vrfy komandoen selvom det er en del af den RFC de forpligtigere sig til at overholde fordi den bliver misbrugt af hackere :-(
Alternativt kan man kontakte mailserveren som om man ønsker at levere en mail (med komandoen RCPT) og derefter resette forbindelsen (med komandoen RSET).
Avatar billede codez Nybegynder
12. juni 2001 - 21:33 #7
Du kan tjevkke det på www.krak.dk og www.jubii.dk
Avatar billede codez Nybegynder
12. juni 2001 - 21:33 #8
ups.. tjeckke
Avatar billede microtec Nybegynder
13. september 2001 - 10:03 #9
Husk at lukke spørgsmålet igen :o)
Avatar billede microtec Nybegynder
19. oktober 2001 - 13:37 #10
Luk så det spørgsmål!!!

Der er folk, som har brugt deres tid på at hjælpe dig, så du bør også afslutte.
Avatar billede professoren Nybegynder
23. januar 2003 - 15:31 #11
Det kommer an på om det er kun i DK eller worldwide. Der findes ingen worldwide catalog endnu, men hvert region har flere "white pages" og "yellow pages" man kan søge i. F.eks. i USA og Canada bruger jeg fourr11.com, bigfoot.com, og yahoo people finder---men det virker ikke så godt i Europa!
I Dk er joes.dk og epost.dk OK, hvis folk selv har meldt sig...krak.dk er bedre for firmaer...