Avatar billede cellini Nybegynder
22. april 2005 - 10:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hlælp til køb af PDA m/ navigation

Kære eksperter...

Jeg skal ud at investere i en PDA med navigation. Jeg har forskellige krav/ønsker til grejet, men har endnu ikke fået det helt rigtigte. Det er et svært marked at overskue (mange begreber, mange næsten ens modeller, osv.)Jeg har set, at der er andre, der har oprettet spørgsmål ang. køb af PDA, men jeg håber alligevel, at nogen vil hjælpe mig...

Jeg ønsker en komplet løsning med PDA og Navigation uden kabler.
(Jeg ved ikke, om TomTom, X-road eller noget helt andet er bedst mht. navigationsdelen).

Der skal være bluetooth og trådlås net, Windows Pocket 2003 og meget gerne en god skærm og god batteri-levetid, selv om de sidste 2 ønsker er modstridende :-/

Jeg vil gerne kunne tjekke e-mail + nyheder, når jeg er på farten (også når jeg ikke er i nærheden af hotspot), så PDA'en skal enten være "med telefon" eller kunne bruges sammen med min mobiltelefon (Nokia 6100).

Jeg har kigget medst på HP's og Fujitsu-Siemens'modeller. Måske er der et helt tredje mærke..? Jeg ved ikke, om det er urealistisk, men jeg håber at kunne få det hele for max. 5000...

Glæder mig til at høre om jeres erfaringer - På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2005 - 10:50 #1
Pocket Loox 720 har det du efterlyser, og fåes med XRoad 2 med bluetooth gps.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2005 - 10:52 #2
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
22. april 2005 - 11:12 #3
720'eren har fået gode omtaler og fåes til en god pris...den kan godt anbefales.
Avatar billede cellini Nybegynder
22. april 2005 - 11:15 #4
720 ser meget lækker ud, men det bliver en anelse pebret, når der skal købes navigation til (+2000-2500)...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2005 - 12:22 #5
cellini> prisen m. navigtion kan du se på mit link! :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2005 - 20:13 #6
cellini> dette er hvad du får for kr. 6199,- : http://shop.vicsat.dk/images/produktbilleder/bundles/x-road/7xx_X_holder_BT-p.gif

Altså: PDA - holder (sugekop til forrude) - software (X Road 2 - major Roads of Europe) og Bluetooth GPS.

(shg.dk skriver 3 - 4 dages levering, men den er faktisk bedre end det. De kan have den på 2 dage idet de skal bestille den hos mig ;))
Avatar billede draeber Nybegynder
23. april 2005 - 08:20 #7
jeg ville holde mig fra X-road. Det er meget fint at den er dansk hele vejen igennem fra ny af. Men TomTom3 kan altså også installeres med danske menuer, ligesom TT2 kan konfigureres til det.
X-Road synes jeg er utrolig u-intuitiv at bruge og virker irriterende på mig.
Jeg kører selv med TomTom2 og er fantastisk tilfreds med, at have givet lidt mere for navigationen, men til gengæld så også fået en der er langt bedre.
Der findes også en tredje, som jeg desværre ikke kan huske navnet på.
Kan være lidt tricky at installere første/anden gang, men der er nem at bruge og ser ud til at virke fint også.
Ulempen ved TT2 er at kortene er ved at være forældede, men det findes der jo løsninger for...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 15:17 #8
Så køber han jo bare Loox 720 med TomTom3 i stedet ;)
Avatar billede groundconnect Nybegynder
24. april 2005 - 09:59 #9
Lad det være sagt med det samme. Jeg aner heller ikke en fløjtende fis om emnet, men har lørdag brugt 5 timer på at blive klogere.

I min søgen efter løsninger anbefalede en medarbejder hos www.mobilkompagniet.dk en løsning fra Qtec. Deres model S100 indeholder: GPS, Mobiltelefon og PDA. Det hele på en lille fiks model.

Prisen er 5199 kr. plus navigation, altså samme pris som John Stigers løsning, dog mere enkel.