Avatar billede skirk Nybegynder
20. april 2005 - 10:34 Der er 3 kommentarer

Terminal Service License server hvordan?

Hej

Jeg har et problem.

Jeg har installeret en windows 2000 server som er medlem af mit domæne (altså ikke child domæne eller noget bare medlem). Den skal være Terminal Service server, altså hvor klienter skal kunne connecte til den og få et skrive bord. Men jeg er nået der til hvor jeg skal tilføje mine licensnummer. Hvis jeg går ind i Terminal Serice Licensing skal jeg connecte til en Terminal License server før at jeg kan komme videre i teksten.

Så er mit spørgsmål, SKAL Terminal License server installeres på Domain Controlleren eller kan jeg gøre det på den windows 2000 server?

Og hvordan installere jeg Terminal License server under Add/Remove Programs synes jeg ikke at der er noget der hedder Terminal License server.

Så har i nogle bud?

På forhånd tak :)

Skirk
Avatar billede vistodk Nybegynder
20. april 2005 - 19:52 #1
hej - gør det på terminalservern
Du gør det under Add/remove - > Microsoftkomponenter
Avatar billede skirk Nybegynder
21. april 2005 - 09:26 #2
Det er der jeg kigget men der er kun Terminal Services og Terminal Services Licensing men Terminal License server en del af de to eller hvad gør jeg?

Problemet er at jeg ikke kan finde Terminal License server :\
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 22:15 #3
du skal ha en TS-licens til hver af de clienter som skal connecte til din TS.
Din Terminal License server styrer så hvor mange licenser du har, og dermed hvor mange forbindelser du kan ha samtidig.