Avatar billede goood Nybegynder
19. april 2005 - 18:12 Der er 5 kommentarer

Komplekse tal

Hej Eksperter

Okay jeg har brug for hjælp fra nogle seriøse nørder. Jeg har en opgave hvor jeg skal beregne nogle forskellige impedanser for forskellige kredsløb. Det skal jo selvfølgelig løses ved at bruge komplekse tal.
I en modstand angives værdien som realdelen af det komplekse tal.
I en kondensator angives værdien som imaginærdelen af det komplekse tal med negativt fortegn.

Resultaterne skal angives på både rektangulær form (x+iy) og ved hjælp af modulus og argument (r < v).

Så har jeg den første opgave her:
http://www.goood.dk/upload/opg-a.jpg

Nogen der kan løse den, og evt forklare hvordan?

MVH
Michael aka GOOOD
Avatar billede bb_maze Nybegynder
19. april 2005 - 20:03 #1
Har du mathCAD? For jeg har nemlig en opgave, og en løsning, på opgaver med komplekse tal, som jeg tror du vil kunne bruge...

Hygge
Avatar billede goood Nybegynder
19. april 2005 - 21:10 #2
nej desvære har jeg ikke...
Avatar billede bb_maze Nybegynder
19. april 2005 - 21:26 #3
Hmm... Mener vidst nok jeg kan exportere det som html, men så kan du først få det ad se i morgen...

Hygge
Avatar billede goood Nybegynder
19. april 2005 - 21:47 #4
Det er desvære lidt for sent, det er en aflevering som skal afleveres i morgen. Men tak for forsøget. Har også fundet ud af at regne den nu.

den giver ihvertfald som jeg har fattet det: 7+0,001i
Avatar billede bb_maze Nybegynder
19. april 2005 - 21:49 #5
Ok :)