Avatar billede mads_mao Nybegynder
19. april 2005 - 13:54 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

SLI problemer

Jeg har investeret i et Asus A8N-SLI Deluxe MoBo og 2 stk. Point of View GeForce 6600 GT. Det er lækre sager efter min bedste overbevisning, og det hele kørte fra første boot. Dog med undtagelse af SLI.
Det kan tænkes, at det hænger sammen med, at jeg kører Win XP x64 edition, men eftersom jeg har installeret korrekte drivere til dette operativsystem hentet direkte fra nvidia.com (forceware 71.84), så mener jeg jo, at det burde virke.
Hvis andre har erfaringer med samme eller lignende setup, så hører jeg meget gerne om idéer til, hvordan jeg kan løse mit problem. Det er lidt ærgerligt at ligge inde med 2 x GeForce 6600 GT, når kun det ene virker. Specielt når operativsystemet tilsyneladende sagtens kan registrere begge kort.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 13:55 #1
Du kan aktiveret det på bundkortet ikke??

Din "knap" står nok til normale mode?
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 13:57 #2
Du burde også have en bog med til bundkortet der kun omhandler SLI?

Se om ikke du kan switch det på din bundkort, hvor der sad et klistermærke fra starten
Avatar billede mads_mao Nybegynder
19. april 2005 - 14:16 #3
Ja, det har jeg jo så glemt. Jeg har indstillet switchen til at køre i SLI mode. I samme ombæring har jeg noteret mig, at det lille switch-kort tilsyneladende blot sørger for at fortælle motherboardet, at PCI-Express portene skal køre x8 i stedet for x16. Simpelt men effektivt :)
Det du siger med klistermærke på bundkortet har jeg ikke noteret mig. Ej heller er der nogen afsnit i manualen, der nævner et klistermærke. Kan du uddybe lidt omkring det?
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 14:18 #4
Hm der burde vær een seperet del til konfig af SLI, men er det ikke løst nu du har sat switchen anderledes?
Avatar billede mads_mao Nybegynder
19. april 2005 - 14:22 #5
Nej. Jeg har hele tiden haft swichen sat korrekt. Det er ikke der problemet opstår. Det der selvfølgelig ville være rart var, om man fra BIOS kunne aflæse, om SLI er sat korrekt op, men det ser ikke ud til at være tilfældet. Der er kun én indstilling for SLI, og den dækker over manuel eller automatisk registrering af SLI. Jeg har den p.t. sat til at benytte SLI (manuelt), men hverken manuel eller automatisk setting har givet det ønskede resultat.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 14:26 #6
Så burde det også virke. Ved ikke p.t om det er kompitable med 64bit Win, men det burde det da være da begge er lavet til "fremtiden"
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. april 2005 - 14:26 #7
Hvis begge kort er registreret i enhedshåndtering, er det så ikke et driverproblem ?
Avatar billede mads_mao Nybegynder
19. april 2005 - 14:36 #8
Det kan godt tænkes, at det er et driverproblem. Jeg har forsøgt mig med de to seneste udgaver af driveren til grafikkortet til 64-bit Win XP, og de giver begge samme problem - intet menupunkt til aktivering af SLI.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 17:55 #9
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 17:57 #10
De drivers der er kommet til 64bit, er heller ikke optimale, så ville klart benytte SLI til den alm. 32bit
Avatar billede mads_mao Nybegynder
19. april 2005 - 18:01 #11
Jeg har installeret chipset drivere, så der skulle ikke være noget der, men det kan da godt tænkes, at jeg må bide i det sure æble og installere win32. Synes bare det virker helt vanvittigt, hvis de ikke understøtter 64 bit udgaven, når SLI nu specifikt er lavet til systemer der benytter en AMD64 CPU.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 18:08 #12
Det gør de jo også, det er bare de drivers der p.t. er udkommet til dem, som ikke er helt færdig udviklet til 64bit OS
Avatar billede mads_mao Nybegynder
19. april 2005 - 18:10 #13
Og det er så det jeg synes er lidt slapt ;-)
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 18:11 #14
Ja det er vi da enige om, men det afhjælper så ikke problemet.

Du kunne prøve med 32bit, løses problemet, har du fundet fejlkilden. Løses dette ikke, må vi igang me dat fejlfinde igen.
Avatar billede mads_mao Nybegynder
19. april 2005 - 18:14 #15
Enig. Det bliver nok også resultatet.
Tak for hjælpen indtil videre. Jeg melder lige tilbage, når jeg har prøvet med en 32-bit udgave af XP.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2005 - 18:15 #16
Velbekomme da :D
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2005 - 08:23 #17
prøv evt med nyeste bios til dit bundkort, da nogle bundkort har haft probs med 6600GT i sli...
Avatar billede mads_mao Nybegynder
20. april 2005 - 11:38 #18
Godt tip. Det vil jeg prøve, inden jeg smider en 32-bit Win XP på.
Avatar billede huset Praktikant
21. april 2005 - 17:50 #19
Løste vi problemet??
Avatar billede mads_mao Nybegynder
26. april 2005 - 09:56 #20
jeps. problemet blev løst, men det var ikke 32-bit windows der skulle til. Derimod fandt jeg drivere til mine Nvidia kort, som understøttede SLI korrekt. Det var Forceware 76.71 drivere der gjorde forskellen.
Tak for hjælpen under alle omstændigheder :)
Avatar billede mads_mao Nybegynder
26. april 2005 - 09:57 #21
Tjah. Det er kun dig der har svaret, så det må blive dine point.
Avatar billede huset Praktikant
26. april 2005 - 10:11 #22
np