Avatar billede dnm Nybegynder
18. april 2005 - 08:35 Der er 4 kommentarer

Report Print

Hej Eksperter

Jeg har igang med udviklingen af et intranet. Fra de ASP.NET kodede rapporter kunne jeg godt tænke mig at kunne udskrive profesionelle raporter med opdeling af data på flere sider med header/footer, side numre m.m.

Er der nogen der kender til metoder eller komponenter der gør det muligt at få kontrol over udprintningen.

Da det er et intranet er det ok hvis det er serveren der laver og udskriver printet istedet for klienten da det er de samme printere.

mvh

Lasse
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 09:21 #1
crystal reports?
Avatar billede dnm Nybegynder
18. april 2005 - 09:25 #2
Kan jeg ved brug af crystal reports printe direkte til printeren fra serveren uden at vise rapporten i browseren?

Hvordan?
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 21:44 #3
i teorien kan du godt, ja. asp.net benytter sig af .Net frameworket, og heri er det ikke noget problem at printe.

for at printe direkte på serveren uden om browseren vil jeg dog foreslå at du har et program der kører på serveren og lytter på kommandoer fra asp.net om at printe det og det. Jeg tvivler på at du kan få lov at printe direkte igennem asp.net, og i så fald skal der nok sættes nogle sikkerhedsrettigheder op som ikke er hensigstmæssige for en webserver.
Avatar billede burningice Nybegynder
18. april 2005 - 21:45 #4
Crystal Reports for .Net http://www.businessobjects.com/products/reporting/crystalreports/net/default.asp

hvis du har Visual Studio .Net følger der en version med som du kan benytte