Avatar billede -hyber- Nybegynder
17. april 2005 - 23:27 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Mp3 til ogg

jeg mangler et program som kan lave mp3-filer om til ogg-filer, og helst gennemarbejde en hel mappe og efterlade filerne i på samme placering som de var før og med samme navn.

Forslag modtages meget gerne
Avatar billede falster Ekspert
18. april 2005 - 09:26 #2
CDex har "Support for transcoding of compressed audio files"

http://cdexos.sourceforge.net/
Avatar billede uffesteenberg Novice
18. april 2005 - 17:22 #3
-hyber-, prøv det geniale audio-konverteringsprogram DB PowerAmp Music Converter... det understøtter alle lyd-formater jeg nogensinde er stødt på (codecs til de mere specielle hentes på deres Codec Central) og så er det gratis!! Understøtter også ogg!!! :-)

Hent det her ---> http://www.dbpoweramp.com/

Desværre er de nyeste versioner ikke længere 100% gratis, men hent bare den gratis version på denne side--->  http://www.themata.gr/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=11
(eller lån en cd-rom fra Komputer For Alle-bladet på biblioteket) ...sidste helt gratis version er 10.1
Avatar billede uffesteenberg Novice
18. april 2005 - 17:24 #4
Og den kan konvertere maaaange filer af gangen og jeps.. de bliver i samme mappe ;-)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. april 2005 - 07:37 #5
Hmm jeg troede fordelen ved OGG filer var at de fyldte mindre? Eller har jeg lissom misforstået noget her =S ?
Avatar billede falster Ekspert
19. april 2005 - 09:10 #7
Det er (vist) med wma, at man kan klare sig med ca. halv størrelse af mp3 og samme kvalitet. Ogg og mp3 fylder (også - vist) nogenlunde det samme.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. april 2005 - 09:12 #8
Jeg prøvede lige igår aftes at konvetere 20 filer og OGG filerne fyldte 200 mb men mine mp3 filer fyldte langt under det halve, så jeg kan ikke helt finde sammenhæng i at ogg skulle fylde mindre / og spille ligesågodt!
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. april 2005 - 09:17 #9
Har jeg misforstået noget?
Avatar billede falster Ekspert
19. april 2005 - 09:21 #10
Jf. mit indlæg fra kl. 9:10. Mine erfaringer er, at mp3 og ogg fylder det samme i f.eks. 128kbs.

Desuden fylder wma i 64kbs (selvfølgelig) ca. det halve af mp3 i 128kbs. Men jeg har PC Worlds ord for, at de har samme kvalitet - og sådan synes jeg også, at de lyder på mit almindelige udstyr (pc og autoradio).
Avatar billede falster Ekspert
19. april 2005 - 09:22 #11
Jeg glemte lige, at de kloge vist ikke anbefaler at konvertere mellem de komprimerede formater. Gå fra din(e) original(e) lyd-CD(er) til henholdsvis mp3, ogg og wma.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. april 2005 - 09:25 #12
Hvordan kan det være mine OGG filer kom til at fylde 3 - 4 gange så meget som de orginale mp3 filer?
Avatar billede c-holst Novice
19. april 2005 - 10:21 #13
det kunne fx være fordi de er konverteret op i et højere opløsning
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. april 2005 - 10:44 #14
Hmm hvad svarer en 128 kbit mp3 fil til i en OGG ?
Avatar billede falster Ekspert
19. april 2005 - 10:49 #15
Begge: I underkanten af 3 mb for et musiknummer på 2 minutter konverteret fra den originale lyd-CD.