Avatar billede -hyber- Nybegynder
17. april 2005 - 22:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Virus / orm

Hej exp.dk

Dette er en log fra en ven, hun sender en besked rundt til alle på hendes list hvori der står : http://www.malignancy.us/gallery/pictures.php?email=blabla@blabla.com (Klik ikke) Jeg har derfor mistænkt computeren for at indholde en orm / virus. Vil i tjekke hendes log :

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:49:41, on 17-04-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\NETGEAR\WG111 Configuration Utility\WG111CFG.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkCalRem.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MLG4\mlg3.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Lea Bossow\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\VMOZ75GH\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iesearch&locale=DA_DK&c=Q105&bd=pavilion&pf=laptop
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://runonce.msn.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.hp.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Startup: wkcalrem.LNK = ?
O4 - Global Startup: Smart Wizard Wireless Settings.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\npjpi142_05.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: HP WMI Interface (hpqwmi) - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Programmer\HPQ\SHARED\HPQWMI.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 22:56 #1
ser på det
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 22:58 #2
loggen er faktisk ren.. eller kender ikke denne mappe

C:\Programmer\MLG4

så den skal i nok kigge nærmere på.

hun kan downloade

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

starte programmet

Sætte flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

og lade det scanne.

ps. hvilken kontaktliste er det? email eller msn?
Avatar billede -hyber- Nybegynder
17. april 2005 - 23:20 #3
Kalp : Det link bliver sendt rundt til alle på hendes msn liste
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 23:23 #4
Den der sendes rundt er kelvir virus'en, men der er intet spor af den i loggen.

File:  unknown.pif
Status:  INFECTED/MALWARE
Packers detected:  UPX, ARMADILLO
Scanner results

AntiVir  Found Worm/MSN.Kelvir.M
Avast  Found nothing
AVG Antivirus  Found nothing
BitDefender  Found nothing
ClamAV  Found nothing
Dr.Web  Found nothing
F-Prot Antivirus  Found nothing
Fortinet  Found nothing
Kaspersky Anti-Virus  Found nothing
mks_vir  Found Trojan.Rbot.Lv
NOD32  Found nothing
Norman Virus Control  Found nothing
VBA32  Found nothing

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.kelvir.m.html
Avatar billede -hyber- Nybegynder
18. april 2005 - 15:56 #5
Skal nok gi respons tilbage når hun engang kommer online igen!
Avatar billede kalp Novice
19. april 2005 - 00:45 #6
dvs. at den log i dette spørgsmål ikke var fra hendes maskine alligevel? hehe for der var da i hvertfald spor efter den her

http://www.eksperten.dk/spm/610770

og ligner ikke samme maskine:)