Avatar billede thenegro Nybegynder
16. april 2005 - 21:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Nem og simpel Linux installation på "ren" pc?

Jeg sidder her med en hel ren pc. Jeg vil derfor gerne vide hvilken Linux-distribution der er smartest at vælge, som kan hentes direkte fra nettet, brændes ud på cd'er/dvd for derefter at blive installeret uden de store problemer... Det skal siges jeg er nybegynder udi Linux universet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. april 2005 - 21:57 #1
Du kunne evt. prøve Knoppix - den kører direkte fra CD'en...

Ellers er Feodora og Mandrake lette.

Kenner ikke noget til Suse og Debian.
Avatar billede emilos911 Nybegynder
16. april 2005 - 22:09 #2
Jeg vil ikke anbefale knoppix da der kan være problemer med sætte det hele op.

Men jeg vil også sige du skal prøve Mandrake, er meget nemt at gå til.
Avatar billede thenegro Nybegynder
16. april 2005 - 22:29 #3
Er der nogle af jer der ligger inde med nogle evt. links til Mandrake download?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2005 - 22:47 #4
Er du begynder så gør dig selv den tjeneste at starte med SuSE 9.2 ftp://klid.dk/suse/i386/
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2005 - 22:48 #5
RETTELSE
9.1 personel
Avatar billede thenegro Nybegynder
16. april 2005 - 22:54 #6
Nu vi er ved det og jeg har eksperterne siddende her, vil det så give nogle problemer at afspille evt. hjemmevideoer som er placeret på en anden harddisk som er FAT32?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2005 - 07:39 #7
Det kommer an på formatet, men hvid det er noget du selv har optaget er der ingen problemer og selve det at det er FAT32 er helt uden betydning