Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:01 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Photoshop projekt.

Jeg står og skal sammensætte nogle forskellige billeder osv. fra photoshop sammen...

Da jeg ikke selv kan finde på noget jeg mener ser fedt ud, vil jeg gerne bede jer om at komme med nogle fede ting fra photoshop.

Skal bruge 4-6 stk. billeder af minimum 600*600

Hvad det er er sådan set underordnet, da det ikke behøves have en mening, dog må det gerne forestille noget. :)

200 point pr. billede jeg kan bruge.

NB. Skal bruge .psd filerne.
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:25 #1
Altså fotografier, objekter, lyseffekter osv?
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:27 #2
fotos, objekter ville være fint.

Lyseffekter forestiller jo ikke så meget igen alene.
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:29 #3
Næh, men er gode som effekter eller baggrunde...

Tænkte nemlig på denne side, hvor du kan hente masser af billeder af alt muligt i stor størrelse http://www.sxc.hu/

Den store størrelse kræver dog at man opretter sig, men det er gratis. Ellers henter jeg da gerne for dig.
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:32 #4
Idéer - tja jeg synes f.eks. bilreklamen er fed - den hvor en bil bliver til en dansene giant robot.

Eller nogle af de effekter der er i mobilreklamer fra de store drenge: Nokia, Ericsson osv.

Måske skal du prøve at tænke i reklamer eller sites på nettet for at få en idé til noget du synes er fedt. Biler, race eller ???
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:33 #5
Eller lav et uhyggeligt billede - du kan f.eks. starte med det her forladte tårn:
http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=271096
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:36 #6
Og hvad så?

Kunne man ikke lave noget med en by eller lign. som blir forladt eller lign. og evt. ender i noget med den stil der - dog i en meget dyster tone?

Altså over de der 4-6 billeder.
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:38 #7
Uh og så slutte af med en dyster billede af et spil skak :D

Kunne være fedt.
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:40 #8
evt. noget med krig osv. også

"We are all a part of something bigger" :P
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:43 #9
Er det 1 billede du skal lave eller en billedeserie/historie?
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:43 #10
Det er ikke en film/animation, vel?
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:43 #11
En billedeserie/historie er fint, det er åbent, skal bare kunne hæftes sammen med pohotshop på en eller anden måde :)
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:44 #12
Nej.
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:47 #13
Der er masser af skak billeder også: http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=chess&w=1

Tror stadig ikke jeg helt forstår opgaven *G*

Hvis du vil lave noget med en forladt by som ender med noget skak...? Og hæfte sammen med photoshop... du mener bare at du skal bruge photoshop til at sætte nogle billeder sammen?

Og du vil ikke nødvendigvis mixe flere billeder oveni hinanden, men ligefrem sætte dem ved siden af hinanden (i 1 billede) og lave en historie på den måde?
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:47 #14
Men det forladte tårn og et tårn fra skak spillet - ja, det ligner da noget *S*
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:49 #15
Nej nej overhovedet ikke.

Jeg vil sætte dem ved siden af hinanden, og altså danne en historie.

Ja men ingen skak billeder jeg umildbart kan bruge, men kan jeg nok finde.

Altså hvis jeg bare skriver "tekst" i photoshop er det også fint.
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:49 #16
Skal bruge et af et tårn som vælter ;)
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:50 #17
Ok, men et tårn fra et skak spil, der bliver til det forladte tårn, og så springer der en bombe eller lign. (krig) og det forladte tårn er slået ud.... *G*
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:51 #18
Ok - troede at du så selv skulle lave noget i photoshop - f.eks. klippe tårnet ud, og få det til at se ud som om det vælter, putte røg effekter på osv.
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:51 #19
Den her er måske meget relevant: http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=281020
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:51 #20
Nej nej slet ikke :D

Hvis man starter med en by helt normal, så ser man hvor byen bliver forladt, så ser man noget krig smadrede huse eller lign, så kunne man se tårnet. Derefer slutte af med et skak tårn som vælter - og så en tekst
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:52 #21
Nej behøves ikke være ret teknisk - min lærer er ikke så krævende. :P
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:52 #22
Ok - en billedeserie.

Hvad kan jeg så hjælpe med? At finde billederne eller?
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:53 #23
Ja :)
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:53 #24
Altså kan jo være folk har set nogle geniale billeder diverse steder, der findes jo milliarder af billeder på nettet.

Det er ikke meningen jeg skal bruge mere end nogle timer på det...
Avatar billede miss-g Seniormester
13. april 2005 - 23:54 #25
Ok.

Men nok svært at finde en normal by og samme by efter den er forladt *G*
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:55 #26
Jaja - det behøves jo ikke være præcist det er jo mening som tæller :)
Avatar billede zexpy Nybegynder
13. april 2005 - 23:55 #27
Hvis det bare er dystert og ellers pænt er det perfekt.
Avatar billede miss-g Seniormester
14. april 2005 - 00:04 #28
Kan godt være den er led, men kan ikke lade være med at tænke på en by med skyskrabere, men et tårn der vælter til sidst og krig....  Man tænker jo på twintowers, det er jo næsten den historie du fortæller *S*
Avatar billede zexpy Nybegynder
14. april 2005 - 00:05 #29
Man kunne jo fortælle det indirekte ;) men jo god idé
Avatar billede miss-g Seniormester
14. april 2005 - 00:07 #30
Ved ikke hvilken slags by og om den normale by skal være spooky?
http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=273960
http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=273319
http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=182074

Der skal vel næsten være et højt hus/tårn på det første billede?
Avatar billede miss-g Seniormester
14. april 2005 - 00:09 #31
En ganske almindelig by for at lede tankerne væk fra twin towers, som man måske kommer til at tænke på ved første øjekast at skyskrabere? http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=172922

Svært at vælge for dig *G*
Avatar billede zexpy Nybegynder
14. april 2005 - 00:10 #32
http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=273319

Vil gerne holde det i sort/hvid hvis det kan lade sig gøre... skaber en helt speciel stemning :D
Avatar billede zexpy Nybegynder
14. april 2005 - 00:11 #33
nå ser lige videre på det imorgen, må hellere smutte i seng :)

Godnat
Avatar billede miss-g Seniormester
14. april 2005 - 00:18 #34
Ja godnat.

Lige det billede du har valgt skal man spørge om lov til at bruge, og hvor lang tid der går inden man får svar ved jeg ikke. De fleste er uden at man skal spørge....

Men du kan jo få samme effekt på mange andre - mener, de kan jo laves sort/hvide i et snuptag i photoshop *S*

Krig/spooky - de nederste røde måske: http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&w=1&txt=iraq&p=5
Avatar billede miss-g Seniormester
14. april 2005 - 10:45 #35
Her er dit by-billede - det sort/hvide du ville have - i stor størrelse pakket som zip: http://www.nicolin.dk/div/by.htm

Vi fik lov til at bruge det, har også lagt svaret ud. Han vil åbentbart gerne se hvad det bliver brugt til, men jeg kan bare bakse noget sammen og sende til ham. Har skrevet at det skulle bruges til en skole-opgave *G*
Avatar billede zexpy Nybegynder
15. april 2005 - 19:44 #36
Takker.

Jeg må lige se lidt videre på det her i weekenden, har haft ret travlt de sidste par dage.

De røde billeder er også fine nok, så mangler jeg kun 2-3 billeder. :D
Avatar billede miss-g Seniormester
16. april 2005 - 01:57 #37
Du siger bare til *S*
Avatar billede zexpy Nybegynder
19. april 2005 - 20:16 #38
Sådan - endelig lidt fritid :)

Ok, tak for billedet, http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=16232&DREAMID=cb5b2460525aee127f869ac5c7fc1033 dette er fint nok.

Nu mangler jeg bare en by hvor folk flygter og en forladt dyster by :D
Avatar billede zexpy Nybegynder
24. april 2005 - 16:42 #39
Ku du hjælpe mig med at få det røde billede der ?
Avatar billede miss-g Seniormester
24. april 2005 - 17:16 #40
Avatar billede zexpy Nybegynder
24. april 2005 - 22:06 #41
Ja det er også fint nok, du har vel ikke også mulighed for at hjælpe mig med at finde de sidste 2 billeder :o?
Avatar billede miss-g Seniormester
24. april 2005 - 22:15 #42
Jo, du må bare fortælle mig hvad du mangler *S*
Avatar billede zexpy Nybegynder
25. april 2005 - 14:46 #43
mangler bare en dyster forladt by og så tårnet som vi startede med i stort,

evt. en skak brik som vælter gerne dystert :D
Avatar billede zexpy Nybegynder
25. april 2005 - 14:47 #44
Og jeg skal bruge de billeder der i stort :o
Avatar billede zexpy Nybegynder
27. april 2005 - 17:16 #46
Avatar billede zexpy Nybegynder
27. april 2005 - 17:27 #47
Avatar billede miss-g Seniormester
29. april 2005 - 00:58 #48
Her er så de 4 billeder du bad om:
http://www.nicolin.dk/projekt.zip
Avatar billede zexpy Nybegynder
11. maj 2005 - 21:11 #49
tak