Avatar billede storm-bb Nybegynder
13. april 2005 - 19:22 Der er 6 kommentarer

connect til bnc server

Hej, er det muligt, at connecte til en bnc server gennem php og kører kommandoer på den og hvordan?
Avatar billede Daniel.E Praktikant
14. april 2005 - 08:42 #1
Det første du skal til at gøre er at læse på BNC protokollen, hvis der er en som hedder det.  Jeg kender ikke selv BNC, så huk ikke benene af mig, hvis jeg ikke har ret...:)

Ok.. men er det ikke noget med IRC, de har vel også en protokol.. så det er måske denne du skal læse på...
Avatar billede cpfrande Nybegynder
14. april 2005 - 09:20 #2
Halløjsa,

Du kan læse IRC protokollen (RFC 1459), hvori du finder informationer om hvorledes du logger på serveren m.v. Husk på at en BNC server på sin vis opfører sig som en IRC server overfor dens klienter.

Jeg har ikke lige linket på mig pt. til protokollen, da jeg sidder på min bærbare, men har den et sted på min stationære (Dens bundkort er dog til rep.).

Det kræver ikke mange linier koder at logge på en BNC server og udføre kommandoer på den.

- Kristian
Avatar billede storm-bb Nybegynder
14. april 2005 - 10:19 #3
evt et kode eksempel ville være fedt, det drejer som om, at slette og oprette brugere
Avatar billede cpfrande Nybegynder
14. april 2005 - 10:20 #4
Storm: Har du læst protokollen ?
Avatar billede storm-bb Nybegynder
14. april 2005 - 10:33 #5
ja det ser forholdsvis enkelt ud, det gøres vel bare gennem socket?
Avatar billede cpfrande Nybegynder
14. april 2005 - 10:36 #6
Jep, har du ret i.

Så er det jo bare at gå i gang - så kan du jo altid skrive igen, hvis du får et mere konkret problem med det, fremfor "giv et kode eksempel"! :-)