Avatar billede hathor Nybegynder
30. marts 2001 - 13:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

bios/harddisk

Jeg har et problem med mit P5A bundkort (asus), som ikke kan finde min WDC600 60 GB harddisk. Jeg har prøvet med både en disk manager fra IBM og Seagate, men ingen af dem virker...

Er der nogen der kan hjælpe mig?? Please!
Avatar billede niels444 Novice
30. marts 2001 - 13:35 #1
Har du tjekket hvordan master/slave jumperen på harddisken er sat ?
Avatar billede hathor Nybegynder
30. marts 2001 - 13:38 #2
Ja, det er ikke det. Problemet er at bundkortet vist nok kun understøtter 30 GB. Men der må sq da findes en fix af en art.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
30. marts 2001 - 13:41 #3
http://www.asus.com/products/software1.html
Her kan du hente updates til din bios

//Anders
Avatar billede trille Nybegynder
30. marts 2001 - 13:45 #4
Hvad med at prøve den fra WD selv????

http://www.westerndigital.com/service/ftp/drives.html#dlgtools

Venligst,
Claus

På den måde sikrer du at den kører optimalt
Avatar billede vladimirr Nybegynder
30. marts 2001 - 13:55 #5
Trille -> Det er hans bundkort der er problemet, som standard understøtter det ikke harddiske på over 30 gb, så skal BIOS flashes først, det kan som sagt findes hos asus.

//Anders
Avatar billede hathor Nybegynder
30. marts 2001 - 13:57 #6
Manageren fra IBM/seagate kan godt finde harddisken, når den er sat på som primær slave, og der i bios står none ud for denne. Men sætter jeg den på auto hænger den og kommer aldrig videre. Kan win 2k være en løsning?
Avatar billede trille Nybegynder
30. marts 2001 - 13:59 #7
Jamen hvis man ikke har lyst til at flashe BIOS (eller at der endnu ikke er kommet en update, som tillader dette) kan man installere WD\'s eget program EZ-Install, som løser problemet ved at læse en TSR ind på BIOS niveau!

:o) Claus
Avatar billede trille Nybegynder
30. marts 2001 - 14:01 #8
Hvis du vil have din BIOS til at autodetecte den er der ingen ved uden om en BIOS update.

Alternativt kan du bruge WD\'s eget program, som emulerer en kompatibel BIOS.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
30. marts 2001 - 14:01 #9
trille -> jeg hentede den fra asus for cirka 6 måneder siden !

Win2k kan IKKE løse dit problem, det er din bios der ikke kan se den.

//Anders
Avatar billede hathor Nybegynder
30. marts 2001 - 14:06 #10
Lige præcis hvad skal jeg hente fra asus? Så vidt jeg kan se deriende er der ingen fix på dette problem fra deres side??
Avatar billede vladimirr Nybegynder
30. marts 2001 - 14:21 #11
Her kan du hente den nyeste update, jeg vil gå ud fra at den også indeholder understøttelse af store disk.

http://www.asus.com.tw/products/motherboard/Pentium/P5a/index.html
Nederst på siden

//Anders
Avatar billede hathor Nybegynder
30. marts 2001 - 14:42 #12
Jeg har netop den bios installeret. Det sjove er at der er en fix til P5A-B, som er et dårligere/ældre kort end p5A, men den har sjovt valgt at lave en opgradering til. Explain it to me god.....

Kan man bruge en bios til et p5a-b kort til et p5a kort? Jeg tør nemlig ikke rigtig prøve...

Det der Ez program værk laver en fejl, og kan ikke køre...Hvor ville jeg ønske I kunne sidde foran denne maskine nu.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
30. marts 2001 - 14:52 #13
har du en emailadresse, så kan jeg sende den jeg brugte?

//Anders
Avatar billede hathor Nybegynder
30. marts 2001 - 15:04 #14
escrchc@hotmail.com
Avatar billede komputer Nybegynder
01. april 2001 - 23:34 #15
Asus P5A er ATX, P5A-B er AT, dvs. at det er forskellige standarder. Omvendt bruger de samme chipsæt, men det er jo ikke helt det samme motherboard, da AT versionen ikke er samme \"format\". Men du kan prøve den nyeste BIOS fra Asus (beta though)

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/1011__04.zip