Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 18:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

osCommerce dansk hjælp !

Hej - Kender nogen et dansk forum til hjælp og udveksling af erfaring med det gratis program/webshop sytem OsCommerce ?

Bruger lidt officielle forum OsCommerce.com men dte er jo engelsk og OsCommerce.dk er ikek ret god, for lidt brugere og webmasteren vil helst tjene penge på at hjælpe folk med det gratise program ?

Kort sagt hjælp/forum til oscommerce programmet ?
Avatar billede espersen Novice
11. april 2005 - 19:12 #1
se her : http://www.openforum.dk/  - klart bedste danske forum til OSC
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 19:53 #2
Ok tak !
Avatar billede espersen Novice
11. april 2005 - 20:09 #3
og spørg evt. herinde - har selv fornyligt hentet lidt hjælp herinde (bl.a. mod betaling)
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 20:23 #4
OK - Ved du eksempelvis hvordan man får bankoverførsel som betalingsmiddel og dankort og check og efterkrav, altså kun de 4 muligheder og ikke andet !

Hvordan man skifter overskrift ud til en mere personlig end osCommerce standard ?

Hvordanb man via admin delen kan beskytte admin delen ?

Hvilke filer man kan slette fra standard pakken, som man ikek skal bruge evt. en mere simpel pakke uden alle mulige varer og .htaccess filer/grafikfiler der bare fylder ? Jeg kan godt lide kun at have mapper/filer der er nødvendig ?
Avatar billede espersen Novice
11. april 2005 - 20:31 #5
betaling : du kan install (eller uninstall) de elementer du har brug for - de ligger allerede i adminmodulet. Dankort er jeg selv ved at skulle kigge på (meget snart!)
man henter et modul og uploader det til den rigtige mappe
hent evt. herfra : http://openforum.dk/forum/dload.php?action=category&cat_id=4

Den med overskriften er sjovt nok også en ting jeg er ved at rode med.

Login til Adminmodulet er sjovt nok ikke inkluderet - så der skal du også finde en pakke (der måtte jeg op med danske sedler - bl.a. pga endnu mindre support når shoppen skal køre på Windows-server)

Du kan slette hele kategorier, hvorved alle varer deri slettes - men tag lige og brug til tid på at se hvordan de varer er bygget op (krydsreferencer m.v.)
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 20:33 #6
Hvad mener du med du skal op med danske sedler og det med mindre support med windows server ???????

Jeg har bare brugt .htaccess og det virker, men jeg ville bare vide om man kunne gøre det via admin delen !
Avatar billede espersen Novice
11. april 2005 - 20:37 #7
har ikke fundet elementer der let kunne smides ind på en Windows server - gav op (for meget tid ifht. tidspres på opgaven - så derfor måtte jeg betale mig fra det med Admin-delen) - Synes der er en klar overvægt på moduler til Apache-servere.

.htaccess kan ikke bruges på Windows ;o(
Avatar billede espersen Novice
11. april 2005 - 20:41 #8
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 20:51 #9
nå men kan du komme ind i min admin del www.dosdesign.dk/webshop/admin hvor jeg har brugt .htaccess !
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 21:19 #10
Ok er videre
Avatar billede espersen Novice
11. april 2005 - 21:23 #11
nice !! - aner ikke om/hvordan sikkerheden er - men kan da ikke lige komme ind ;o9
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 21:26 #12
Øhhh det der jeg lige skrev er til et andet indlæg jeg skriver i samtidig (altså Ok er videre)!

Men hvorfor siger du at .htaccess ikek virker med Windows, det passer da ikke ?
Avatar billede espersen Novice
11. april 2005 - 23:17 #13
Jeg vrøvler: det er ikke Windows der driller; men at serveren har IIS installeret....
Avatar billede dosdesign Juniormester
11. april 2005 - 23:58 #14
ok....så du bruger også .htaccess nu så ?
Avatar billede espersen Novice
12. april 2005 - 11:06 #15
nix - det kan jeg ikke på IIS - der er smidt et login-modul på shoppens admin-del (kender ikke detaljer nærmere)
Avatar billede dosdesign Juniormester
12. april 2005 - 11:13 #16
Nå hvor mon ?