Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
10. april 2005 - 23:50 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

computer genstarter under spil

Hej eksperter.

Jeg har et problem med min nysamlede computer, den gensterter efter ca 15-30min hvis jeg spiller computerspil. fx wolfenstein og lotr:bfme (det er de to eneste jeg har prøvet indtilvidre)

jeg har hentet de nyeste grafikdrivere til mit geforce 3ti 200, men det løste ikke problemet.

har en amd64 3500+ 1024 3200ddr og et msi k8n neo2 platinium bundkort og en 80gb seagate harddisk
Avatar billede screem_brille Novice
10. april 2005 - 23:51 #1
hvor varm er din CPU ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2005 - 23:55 #2
hattori-hanzo> http://www.eksperten.dk/spm/524496 - skal der uddybes??
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
10. april 2005 - 23:55 #3
omkring 40* selve systemet er ca 26* har en 400w chill inovation strømforsyning
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
10. april 2005 - 23:57 #4
Nej John. Er kommet af med min bærbar og er gået tilbage til en stationær<
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2005 - 23:58 #5
OK - spørgsmålet skal stadig lukkes :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2005 - 23:59 #6
Hvad styresystem?
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
10. april 2005 - 23:59 #7
alm windows xp profesionel "engelsk version" uden nogen service pack
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2005 - 00:02 #8
ok - den er jo hullet som en si sikkerhedsmæssigt - men du kan jo prøve at opdatere til SP1 og se om det hjælper: ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp1/dk/xpsp1_da_x86.exe - 140 Mb
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2005 - 00:03 #9
Ikke den - brug den her i stedet: ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp1/uk/xpsp1_en_x86.exe

Den før er nemlig til dansk...
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
11. april 2005 - 00:05 #10
det er første gang jeg køre med en amd64 eller generelt en cpu af moderne tilstand, hvis jeg bare sidder almindeligt med den sker der ikke noget, men når den genstarter i spil kan jeg nå og se en blå skærm i 1sek før den lukker det hele ned.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
11. april 2005 - 00:25 #11
har stadigvæk samme problem efter at have installeret servicepack 1

kan man få et program der går ens computer igennem og tjekker den for fejl?
Avatar billede articfruit Nybegynder
11. april 2005 - 09:14 #12
hattori-hanzo HUSK lige at afslutte disse spørgsmål du har hængende! :o) Bare for god ordens skyld... tak.

http://www.eksperten.dk/spm/602146
http://www.eksperten.dk/spm/558251
http://www.eksperten.dk/spm/535094
http://www.eksperten.dk/spm/524496
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
11. april 2005 - 12:38 #13
I dem jeg har tilbage har jeg ikke en giv point mulighed. jeg kan kune kommentere det eller give et svar. dette er nok lidt offtopic, men jeg har meget svært ved at komme ind på eksperten og dens sider, får hele tiden af vide at "your not authorized to view this page" så jeg skal opdatedere siden ca 10 gange før jeg kan komme ind på siden
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
11. april 2005 - 12:39 #14
efter at jeg har slået automatisk genstart fra, har jeg kun været ude for at maskinen fryser på skrivebordet, findes der en log i windows så man kan se lidt om hvad der kunne være galt?
Avatar billede blokkebak Nybegynder
11. april 2005 - 14:10 #15
Det er med 99% sikkerhed atdet er defekte ram. Prøv at skifte dem ud en efter en (lån) nogen til du finder den der er defekt.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
11. april 2005 - 17:45 #16
De spørgsmål der ikke er svar på, lægger du selv et svar i og accepterer eller beder dem der har hjulpet om at lægge et. Har de så ikke lagt svar indenfor 3-5 dage, accepterer du dit eget svar.
Avatar billede mrrius Nybegynder
11. april 2005 - 19:42 #17
Jeg vil regne med at du har et for lille køller på cpu og evt grafikkortet. evt ehar du for lille en strømforsyning på computeren. Du beskriver at din cpu er 40grader. det er flot , men det der bliver spurgt om er , hvilke grader har du på cpu / grafikkort, på det tidspunkt computeren fryser? Hvis du ikke får lov til at se det, så kan du se det i bios, når du rebooter. Hvis din cpu/grafikkort er for varm , så vil computeren frysse sig selv, og det er jo nærmest det der sker...
Du ken evt , mærke på bunden af cpu /grafik kølleren og mærke hvor varm den er. hvis du ikke kan holde fingeren der i f.eks 1 sekund , så har du ihvertfald varmeproblemer. Der kan skyldes at du har en for lille køller, jeg vil ihvertfald anbefale en ren cobber køller til ca 300 kr. jeg vil ikke nøjes med mindre. Men husk på at for lidt eller for meget køllepasta skader kølningen af cpu.
Jeg er ikke sikker på at det skulle være defect ram.

Jeg tror ikke du mangler strøm , så skulle det være hvis du har fyldt din computer med masse af ting som bruger 5v , da det er svagheden ved deb chill strømforsyning.
Men for mig så lyder det som om du har varmeproblemer.

Når du bruger computeren alm, så belaster du ikke systemet serlig meget...
Men når du kørrer spil , så belaster du systemet hurtigt.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
11. april 2005 - 19:54 #18
jeg bruger den standard køler det var med min amd64, jeg bruger ingen kølepasta, den ligger på omkring 40* hvis den ikke bruges, og omkring 45 når den er aktiv. (det skal siges at der sidder 2 meget gode blæsere i fronten er virkeligt suger til, og der er udgang til luft både for oven og bagtil, så er der meget god ventilation i maskinen)

jeg bruger et gammelt geforce 3 ti200, ved ikke om det kan køre så godt med nforce3.
jeg tror ikke jeg har en for lille strømforsyning. men efter at jeg har opdateret bios og en del andre programmer, har den ikke frosset eller genstartet idag. ( har været i gang siden kl 11:30 )
Avatar billede mrrius Nybegynder
11. april 2005 - 20:48 #19
Jeg har ikke gode erfaringer med standard cpu-køllere...
De computere jeg har samlet har alle fået en cobber køller i fra starten på ca ½ kg med en rimelig blæser somikke larmer for meget. de koster ca 300 kr.

Ok det lyder som om du ikke når at belaste cpuén nok. måske skulle du tænke på at du skal skrue ned for grafikken i spillene.
din grafikkort, er directx 7 compatibel , den er ikke god til antialians og lightning. måske skal du bare gå lidt ned i opløsning og slå antialiance og lightning og shader fra.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
30. maj 2005 - 09:42 #20
Nu har jeg efter lang tids sendt ram frem og tilbage, og det var en defekt ram det skyldte problemet. Jeg undskylder den lange ventetid med et svar, men jeg har store problemer med at få ekspertens hjemmeside til at virke ordenligt, og med at poste svar her inde.
Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
30. maj 2005 - 09:44 #21
glemte at sige tak for alt feedback på dette spørgsmål
Avatar billede blokkebak Nybegynder
30. maj 2005 - 15:28 #22
Jamen hved du hvad??  Det er helt i orden du skulle bare have kontrolleret det med det samme.

MVH Johnny