Avatar billede net--rom Nybegynder
10. april 2005 - 21:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DNS: complet forward

Hej eksperter.

Jeg har et domæne hos dk-hostmaster, jeg har så cybercity internet og har ikke nogen blokeret porte.

Jeg har en server hvorpå der er installeret Win03 server. den server skal hoste xxx.dk.

Hos Dk-hostmaster kan man ikke for lov til at styre sit domæne selv med mindre man har 2 certificeret servere. som nævnt tidligere har jeg kun 1.

Jeg har derfor domænet hos en udbyder. mit spørgsmål er så følgende:

Hvordan stiller jeg en evt. dns opstilling op så at det bare bliver farwarded videre til en evt. ip eller hostname server.xxx.dk.

er en NS record god nok, hvad er en AAAA record og er det noget der kunne bruges?

Jeg har endtil nu bare lavet en dns opstlling der forwardere de enkelte ting, men det var grundet et tidligere TDC abo. og de spærrer jo port 25.

Pyha en smøre.

håber der er nogen der uden der har en løsning.

- Morten.
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
10. april 2005 - 22:14 #1
Hvordan stiller jeg en evt. dns opstilling op så at det bare bliver farwarded videre til en evt. ip eller hostname server.xxx.dk.

?? er ikke helt med. kan du styre din dns indstiller der fra?
eller brug www.gratisdns.dk det køre bare :-)

det kan du også finde alle svare på deres forum
Avatar billede net--rom Nybegynder
10. april 2005 - 22:17 #2
Jeg har en dns admin. og jeg er ikke glad for gratisdns. kender det godt.
Avatar billede net--rom Nybegynder
10. april 2005 - 22:17 #3
hvis en dns server skal sende alt videre. how do i do that?
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
10. april 2005 - 22:18 #4
hvad der galt med gratisdns har bruger dem i år vis?
har brugt dem ind til for nylig hvor jeg så fik egen NS
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
10. april 2005 - 22:18 #5
kommer an på meget kender ikke din DNS ADMIN
jeg bruger kun windows egen DNS
Avatar billede net--rom Nybegynder
10. april 2005 - 23:03 #6
er en NS record god nok, hvad er en AAAA record og er det noget der kunne bruges?
Avatar billede chodeof72 Nybegynder
11. april 2005 - 09:10 #7
jeg vil anbefale dig at lære noget om DNS før du kaster dig
ud i det.
Avatar billede net--rom Nybegynder
12. april 2005 - 12:37 #8
Jeg mener at istedet for at lave en a record en c record og en mx record til mail sub og normal domæne kan man så ikke sende domæne styreingen videre helt. ligesom man ville forwarde alle porte fra en router til en anden?
Avatar billede net--rom Nybegynder
12. april 2005 - 17:07 #9
lukket.