Avatar billede elxx Nybegynder
09. april 2005 - 15:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ping tid til gateway?

Hej. Nogen der kan sige hvor høj ping til gateway bør være.
Jeg har tele2, og fra i dag har jeg oplevet meget høje ping tider.

Jeg prøvede derfor først med gateway, hvor den kører ustabilt mellem 10ms og 400ms. Meget af tiden ligger den på over 200ms.

Nogen der ved om det er tele2, eller min computer, og hvordan jeg kan finde ud af det.
Avatar billede jackass- Nybegynder
12. september 2005 - 15:13 #1
Hej elxx

Nu kender jeg ikke lige Tele2's setup mht router/modem.. men du kan teste hvor det går galt ved i Windows: tryk på Start -> vælg Kør -> skriv "cmd" -> tryk OK.

I den sorte commandprompt skriver du så fx: tracert 212.242.40.3 og trykker Enter.

Outputtet er din ping pakkes vej fra din PC og frem til (i ovenstående tilfælde) Cybercitys DNS server.

Du kan se millisekunder (ms) for hvert hop. Et (eller flere) steder på vejen, kan du se at ms'en springer kraftigt, og det er dette hop det er galt med - eksempelvis en router, BBRAS eller lignende i Tele2's netværk.

Du kan evt paste outputtet herinde hvis det volder problemer :)

/jack
Avatar billede elxx Nybegynder
12. september 2005 - 16:38 #2
hehe.. Jeg har ikke længere tele2. Har TDC nu, dog uden forbedringer.