Avatar billede alen32 Nybegynder
09. april 2005 - 14:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvad er en sql server og hvordan man får adgang til den?

et par spørgsmål til eksperterne:
1.hvad er en sql server og hvordan man får adgang til den?
er det en hardisk eller et program?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2005 - 15:01 #1
sqlserver er et program fra Microsoft - en database server
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2005 - 15:02 #2
Du kan connecte til den med forskellige værktøjer lige fra Enterprise Manager
til et C# program du selv har skrevet
Avatar billede alen32 Nybegynder
09. april 2005 - 15:12 #3
ok tak send et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
09. april 2005 - 16:26 #4
svar
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. april 2005 - 08:59 #5
Sql server, eller MSSQL "i daglig tale", er Access' storebror. Blot er der ingen mulighed for at lave "Forme", dvs at du ikke kan lave brugerflader med indtastningsfelter, trykknapper, søgefunktioner osv. Det skal du lave i et andet program.

Med MSSQL følger bl.a. Enterprise Manager, der er det nærmeste du kommer en direkte adgang. Det ligner en del det du ser i Access under Tilføj og Rediger Tabeller, og Tilføj og rediger forespørgsler.