Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 09:32 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

FID2100 Bios

Er der nogen herinde der ejer en Medion FID2100 bærbar da jeg har flashed md den ny ver. 1.0e bios og nu er grafikkortet pludselig ikke et Geforce FX Go5600 men bliver genkendt som et Geforce FX 5600 !!!! og så er grafikken blevet snorke langsom. Jeg har kontaktet Medion angående fejlen i bios men har ikke hørt noget endnu så hvis der er en der har en maskine magen til så vil jeg meget gerne høre fra dig.

Richard
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. april 2005 - 09:34 #1
Gå i enhedshåndtering og fjern kortet, genstart systemet, så finder systemet måske den rigtige driver.
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 09:52 #2
Et GO bliver ikke til et alm. 5600 pga en driver :D

Et Go kort er et Go kort med og uden driver.

Grunden til den sløve grafikkort, er nok noget andet. Men prøv det sempron siger
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 09:58 #3
hallo det er en bærbar som jeg har flashed med en ny bios!!!! og derefter ER det et Geforce FX 5600 kort og ikke et GO kort !!!!!
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 10:00 #4
Jeg VED godt Go er til laptops!

Det ændre IKKE ved fact at det IKKE bare bliver til 5600.

Kortet ER og BLIVER et Go kort ligemeget hvilken bios eller driver du bruger!
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. april 2005 - 10:00 #5
Har du ikke lavet en backup af den gamle bios?
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:01 #6
Det er en fejl i bios så derfor advarer jeg andre mod at opdatere bios med ver. 1.0e
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:02 #7
hvad snakker du om ??? det er IKKe driveren men bios der er blevet flashed og nej jeg har ikke en backup derfor spørger jeg om der er andre der har en maskine magen til......
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 10:03 #8
Mente også en BIOS opdate, men det ændre ikke ved fact!

Det er ikke første gang du har problemer med Medion
http://www.eksperten.dk/spm/369450
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:05 #9
HALLO HALLO: fact er at før bios opdate er ID: 031A hvilket er GO, nu er ID: 0312 hvilket ikke er et GO kort...ok ?? jeg ved sgu godt hvad jeg snakker om
Avatar billede huset Praktikant
09. april 2005 - 10:07 #10
Jeg hopper fra denne tråd. Din måde at svare folk på, der vil hjælpe dig stinker!

Jeg tester laptops for 3 firmaer, og har flashet bios 10.000 gange.

Men du er sikkert så klog du selv kan løse problemet.

Good luck du
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:08 #11
jeg er sgu godt klar over at selve hardwaren ikke ændrer sig (ordkløver) men softwaren i bios gør at kortet bliver genkendt som et almindeligt Geforce kort !!!
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:09 #12
Og så er jeg ligeglad med hvad du har lavet for andre det har jeg også...prøv med en FID2100 og den ny bios så ser du...
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:10 #13
kloge åge
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. april 2005 - 10:12 #14
Har du tjekket om den gamle bios er på producentent hjemmeside?
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:13 #15
er der så nogle der kan tage det her problem seriøst....Det bliver IKKE genkendt som et GO kort og er en fejl i bios så igen: er der nogle der ejer en maskine magen til min?
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:14 #16
Jeg har checket og der er kun den ny bios men jeg har taget kontakt til Medion men har ikke hørt fra dem endnu
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. april 2005 - 10:17 #17
Jeg kender desværre ingen, der har en sådan maskine, så du må vente til een kommer forbi.
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:21 #18
Sempron: synes du ikke at det er for dårligt at udgive en ny bios med så alvorlige fejl...grafikken snegler sig afsted. I Aquamark scorer den normalt omkring 17000, nu højst 2000
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. april 2005 - 10:23 #19
Har du prøvet, at hente en ny, og flashe den igen? Det kunne jo være en datafejl. Normalt udgives der ikke en ny, for den er afprøvet.
Avatar billede strikke Nybegynder
09. april 2005 - 10:32 #20
AFprøvet ?? umuligt ...det er altså ikke mig der gør noget forkert..der ER fejl i bios  det er helt sikkert. ja jeg har prøvet  at flashe den igen men det samme.  og  jeg har prøvet med20  forskellige drivere og desuden bliver fastwrites deaktiveret med den ny bios !!
Avatar billede strikke Nybegynder
10. april 2005 - 04:22 #21
ok jeg lukker denne tråd. sempron får points for det bedste svar...men hvordan giver jeg dig dem  ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. april 2005 - 08:24 #22
Kan du nu
Avatar billede strikke Nybegynder
10. april 2005 - 14:49 #23
yes..tak
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. april 2005 - 16:47 #24
Selv tak.