Avatar billede andersberg Nybegynder
29. marts 2001 - 22:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Buffer underrun, Plextor 32/12/10

Hej!!

Jeg har lige skiftet motherboard og CPU (Epox 8KTA3 og Athlon T. 900 Mhz) og efter det, vil min brænder ikke brænde med 12X mere. Den stopper konstant og laver \"små\" pauser på 1 sek. det gør den ca. hver 3. sek. Før jeg fik det nye bundkort var der ingen problemer.

Hvad kan problemet være????
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. marts 2001 - 22:48 #1
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. marts 2001 - 23:27 #2
har du formateret din maskine siden du brugte det nye bundkort ? og har du geninstalleret brænderprogrammet efter ? disse to ting vil nok kunne hjælpe dig ...
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
30. marts 2001 - 10:09 #3
Prøv evt. også at gå i start>kør...skriv msconfig......gå på fanebladet start, og derinde klikker du de programmer fra du ikke vil have til at køre aktivt på din maskine, når den er tændt.Hvordan er din brænder,cd-rom og HDD kablet?? Prøv evt. at lade din brænder sidde sammen med din HDD, eller din cd-rom med HDD, og brænder alene på et kabel.
Avatar billede andersberg Nybegynder
31. marts 2001 - 15:15 #4
Det hjælper heller ikke, min brænder sidder på master på secondary contr. mens harddisken sider som på på den anden. Jeg har prøvet at sætte både brænder og harddisk sammen, virker ikke. Det er fandme noget skod. Og jeg har også både formatteret Windows Me og geninstalleret brænderprogrammet.

Er der nogen som har nogen forslag?????
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
31. marts 2001 - 17:24 #5
Damn noget skod.....har du prøvet at opdatere dit chipset på bundkortet??? Nu er det jo et Via chipset, og de er slemt glade for at blive \"holdt vedlige\" med opdateringer......
Du kan hente opdatering her:
http://www.viahardware.com/download/index.shtm#4in1
Hvad er det for en brænder du har?? Har du evt. tjekket om den vil være glad for firmware opdatering med lige netop det bundkort?? Det er da værd at forsøge.....
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
31. marts 2001 - 17:39 #6
Har du lukket _PCHEALTH og STATEMGR ned i msconfig? Har du sat filsystemet til IKKE at køre med systemgendannelse? Prøv at finde den mappe der hedder _PCHEALTH, den ligger typisk inde selve Windows biblioteket, og så prøv at tjek størrelsen på den......ikke at jeg selv kan se noget logik i det her, men det er bare med at forsøge....:-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
31. marts 2001 - 17:41 #7
Aaaaargh, sorry, jeg har vist ikke læst godt nok....det er jo en Plextor du har......:-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
31. marts 2001 - 17:47 #8
http://www.plextor.be/English/technical/download.html#PXW1210TA
Her er nogle firmware opdateringer til din Plextor....Det må være den der hedder 1210TA ??
Avatar billede andersberg Nybegynder
01. april 2001 - 12:52 #9
Jeg har prøvet det hele, incl. det med firmwaren samt opdateringen af Via chipsettet. De vil vel åbenbart bare ikke virke sammen.

Men hvis der er nogen som har forslag som ikke er nævnt her er i velkomne til at skrive. Og alle jer der har skrevet skal have tak for det!!
Avatar billede hol Nybegynder
06. april 2001 - 09:06 #10
Jeg havde nøjagtig samme problem (med ca. 1 sek pauser for hver 3-5sek., og efter nogle af disse pauser, efterfølgende Bufferunderrun).

På min PC hjalp det at ændre HD\'s \"read ahead\" parameter = none, og slå DMA til på HD og CD drev.
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. april 2001 - 19:28 #11
Hor gør jeg det henne????? Jeg har Windows Me.
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. april 2001 - 19:29 #12
Ups.....hvor, sku der stå!!
Avatar billede andersberg Nybegynder
06. april 2001 - 20:25 #13
Til hol: Kanon, det virkede!! Tusind tak for svaret, du sku nu ha skrvet det som et svar i stedet for en kommentar, for nu kan jeg ikke give dig nogle point. Du fortjente dem ellers. Ikke engang forskellige forhandlere vidste det. Så nu kører det bare igen. Kanon....
Avatar billede andersberg Nybegynder
22. april 2001 - 18:52 #14
Ja, hvis du ikke vil have pointene så tager jeg dem selv...
Avatar billede hol Nybegynder
23. april 2001 - 12:36 #15
Helt i orden, jeg havde ikke lige luret hvordan point systemet virkede. Jag kan stadig ikke se hvor man svarer i stedet for at kommentere? Hvor hurtigt kan du brænde nu? Jeg kan stadig selv kun brænde x8. Men jeg gætter på det er min HD der er for langsom.
Avatar billede andersberg Nybegynder
24. april 2001 - 20:01 #16
Du kan vælge ude i siden om dt skal være svar eller kommentar. Når spørgsmålet er accepteret kan du kun vælge kommentar. Jeg kan brænde med 12X. Deeeejligt......!! Hvad for en HD har du?? Og hvad brænder du??
Avatar billede hol Nybegynder
25. april 2001 - 08:15 #17
Det fandt jeg ud af lige efter jeg havde skrevet :-) Jeg ved ikke præcis hvad det er for en HD jeg har (PC\'en er en firmapakkeløsning - compaq presario med en 5600rpm IDE HD)Uanset om jeg brænder musik eller data kan jeg kun brænde 8x. Hvilken SW bruger du (jeg bruger Ez CD creator)Ved du om der er noget der er bedre til at håndtere bufferen?
Avatar billede andersberg Nybegynder
25. april 2001 - 22:38 #18
Jeg bruger selv Easy CD Creator 4.03. Men jeg ved ikke hvor meget det har med det at gøre. Mystisk du ikke kan brænde med 12X. Ellers prøv at oprette et spørgsmål med det!!!