Avatar billede cover.man Nybegynder
08. april 2005 - 16:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Start på hjemmeside hjælp

Hey...
Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt her, da jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal starte....

http://www.has-lund.dk/hjemmeside.JPG

Her er der et overblik over hvordan hjemmesiden skal se ud..
Det er sådan at når man trykker i standart menuen kommer der nogle underpunkter frem i undermenuen, derfra vælger man hva man vil læse om og trykker der... og man kan så læse teksten i Tekst..(se billede he he)
Standart menuen , undermenuen og Tekst skal ligge i en database og skal derfor kunne hentes derfra...

Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvor jeg kan kigge... eller bare en start jeg kan arbejde vider på...

På forhånd tak...
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
08. april 2005 - 16:46 #1
Først om fremmest skal du overveje kategorien meget grundigt når du opretter spørgsmål på eksperten.dk

ASP har intet med layout at gøre, dertil bruges HTML , så brug (D)HTML kategorien til det næste gang.

Den struktur du efterlyser er noget i retning af http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/basic3_3.html
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. april 2005 - 16:56 #2
som alister siger forkert kategori ;)

Men lær html/css/photoshop/asp/php

der er blandt andet tutorials her
http://webmaster.hephey.dk
www.webcafe.dk
www.html.dk
www.9am.dk
Avatar billede cover.man Nybegynder
09. april 2005 - 11:52 #3
Hey og tak for kommentarene...
Men forstår ikke rigtig jeg har oprettet det et forkert sted...
JEg skal jo bruge asp.net til at hente linksne og poste dem vider i Iframes...
Ved bare ikke hvordan jeg kan få dem til at poste et link ud fra en database...
Er det ikke sådan at jeg kan bruge Label men det har jo bare ikke rigtig noget at gøre med databasen....
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
09. april 2005 - 11:54 #4
Start med at lærer HTML, så kan du altså lege med ASP.NET når du engang har fattet det grundlæggende i at lave hjemmesider.

Og skip frames/iframes det er noget skrammel, og 100% unødvendige hvis du bruger et serverside sprog.
Avatar billede cover.man Nybegynder
09. april 2005 - 11:58 #5
hmmm det er godt nok sådan at jeg ingen problemer har med HTML og derfor er gået igang med Asp.NET.... Jeg spørger bare om det databinding jeg skal bruge... og hvordan jeg evt. kan gøre det....
Avatar billede cover.man Nybegynder
09. april 2005 - 12:00 #6
om det er* :D
Avatar billede jaffafo Nybegynder
09. april 2005 - 14:57 #7
Jeg går udfra at du har en samling af links i din database?

Dem kan du smide i en label. Eller en Repeater/datalist/datagrid hvis du vil.. :)

Det er sådan set op til dig selv
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
09. april 2005 - 15:18 #8
okay, har åbenbart mistået spørgsmålet.

Prøv at omformulere det, til hvad selve kernen i problemet er, lige nu virker det bare som om det er genneral opbygning og/eller layout.
Avatar billede cover.man Nybegynder
09. april 2005 - 15:55 #9
He he fair nok....:D

Altså det jeg gerne vil have hjælp til er at standartmenuen(på billedet) Og standartmenuen ligger i en database(Vil gætte på datagrid)... Når jeg så trykker f.eks. på Links i standartmenuen kommer der nogle muligheder frem i undermenuen som også hentes fra en database... og i den database skal der ligge links som man kan trykke på... og derefter bliver smidt over i Tekst feltet....som jeg ville have skudt på skulle være en iframe...

Ved ikke om det er bedre... håber jeg:D
Avatar billede alister_crowley Nybegynder
09. april 2005 - 16:38 #10
Tjoo, er ikke så ASP.NET kyndig endnu at jeg kan give koden til det, men kan da komme med lidt psudo.

Menuen bør laves i javascript, med simple display: none; og display: block; (henholdsvis usynlig og synlig)

Indholdet i menuen outputtes ved alm. database connection og der hentes noget indhold.
Altså så alle menupunkterne faktisk hentes med det sammen, og ikke af flere gange.

Istedet for at bruge frames kan noget du f.eks. bruge en querystring til at bestemme hvilket tekst som skal hentes ud fra databasen.

Går ud fra at din side er 100% database styret, og inten statisk tekst (ren text/plain).
Avatar billede cover.man Nybegynder
21. juni 2005 - 09:24 #11
fg