Avatar billede storm-bb Nybegynder
08. april 2005 - 15:33 Der er 3 kommentarer

log en bruger af og slet

Jeg kan ikke slette en bruger. Bruger kører ingen processor, men den siger "user currently logged in". Hvor logger jeg en bruger ud fra root ligegyldigt hvad brugeren kører?
Avatar billede janpo Nybegynder
11. april 2005 - 17:03 #1
Hvis du er ligeglad med services kan du jo skifte til runlevel 1, hvis du vel at mærke sidder ved tastaturet.
Ellers kan du oprette en fil, der hedder /etc/nologin. Så er det kun root, der kan logge ind på maskinen.
I sidste tilfælde kan du prøve med "who" og se hvor han er logget ind og så dræbe den bash proces, der er bundet til den terminal.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
16. marts 2006 - 21:44 #2
installer whowatch.
så kan du se hvad han laver, og lukke hans programmer og ham selv til sidst også.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
19. marts 2006 - 16:18 #3
Kommet videre?