Avatar billede 24u Juniormester
05. april 2005 - 19:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Nogen idér til USB print til Ekstern HD?

Hep Alle.

Har en masse diske i mit kabinet, som jeg gerne vil flytte over i et kabinet for sig selv.

Kabinettet har jeg nu fundet med egen psu.
Nu vil jeg så gerne smide alle diskne over i kabinettet, og connecte dem til min server.

Nu er det så at jeg ønsker det skal være usb, er der en tegning og komponent listet et sted, så man kan lodde sin egen usb controller, eller hvad man nu kalder det?

Mener man kan tilslutte 15 enheder til hver usb ingang på sin pc, så der burde ikke være noget problem.

Det kabinet jeg har fundet, er lavet til, SCSI cd-rommer, og de er alle connectet til samme kabel, men mine diske er jo ikke SCSI, ellers var problemet løst ;o)

-24U-
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. april 2005 - 19:37 #1
Umiddelbart vil jeg tro den billigste og letteste løsning er at du køber x antal eksterne usb->ide kabinetter og så nakker printet derfra...
Tvivler meget på at andet kan betale sig...
Avatar billede 24u Juniormester
05. april 2005 - 19:38 #2
ville jeg helst ungår da de let løbet op i 200kr stykket

-24U-
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2005 - 19:39 #3
1. Det kan IKKE betale sig, 2 man jan tilslutte op til 127 enheder til USN. 3: vil du selv lave det, så søg efter en USB til IDE brigde
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. april 2005 - 19:43 #4
Var forresten et svar ;)
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2005 - 19:45 #5
24U hvis du mener 200,. pr stk er dyrt, så held og lykke med at lave det selv, det bliver MANGE gange dyrere
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2005 - 19:51 #6
her ern chip som kan det du søger, men så skal du lige have lagt print ud, samt bruge tiden på det osv. http://www.necel.com/usb/en/product/upd720133.html
Avatar billede 24u Juniormester
05. april 2005 - 20:05 #7
Du er altså en skrapsak screem brille, ikke nok med du besvarede ? 100%, du kom også med alternative løsninger.
Jeg har luret lidt på en usb fims på http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?Bedom=true&ID=120113

Der er flere forskellige, og mon ikke hvis man køber en usb-hub, at jeg kan connecte alle diskene ;o)

Ug til dig der!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
05. april 2005 - 20:14 #8
Hmm... man kunne så undre sig over at mit ikke var en alternativ løsning og korrekt svar... men pyt..
Avatar billede screem_brille Novice
05. april 2005 - 20:17 #9
Hehe tak ;) men husk du skal også bruge nogle strømforsyninger (find nogle gamle AT stromforsyninger, du burde kunne få dem kastet i hovedet, + du skal ikke til at kortslutte ben for at tænde dem), og ja det er hvad du ellers skal bruge, jeg kan dog ikke se en pris på den USB til IDE converter)
Avatar billede 24u Juniormester
05. april 2005 - 20:20 #10
i kabinettet er der en psu. der er sat kontakt på(kortslutter) og de ledninger der ikke skulle bruges, klippet af.  Kun 12volts stil er der tilbage.
Lækkert ligge kabinet med glas låge og låge i bewgge sider.

-24U-
Avatar billede 24u Juniormester
05. april 2005 - 20:21 #11
Sørens.. kan ikke se tasterne på et sort tastatur, uden lys, lol

-24U-
Avatar billede hr.usb Nybegynder
06. april 2005 - 09:23 #12
HD kabinet med strømforsyning kr. 178,-
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=368554